Το Μουσείο LAM στην Ολλανδία, αφιερωμένο στη μαγειρική τέχνη, εντόπισε ένα έργο τέχνης που αποτελείται από δύο άδεια, ζωγραφισμένα στο χέρι δοχεία μπύρας του Γάλλου καλλιτέχνη Alexandre Lavet σε έναν κάδο απορριμμάτων, αφού τα πέταξε ένας τεχνικός ανελκυστήρων που δεν γνώριζε ότι ήταν μέρος μιας διεθνούς έκθεσης στην γκαλερί τέχνης.

Το έργο τέχνης πετάχτηκε από τον τεχνικό που το μπέρδεψε ως εγκαταλελειμμένα σκουπίδια και τώρα εκτίθεται ξανά σε αυτή τη γκαλερί τέχνης, που βρίσκεται στην πόλη Lisse, στην επαρχία της Νότιας Ολλανδίας και φιλοξενεί το μυθικό πάρκο με τουλίπες Keukenhof, εξήγησε το ίδιο το μουσείο. Το έργο «Όλες οι καλές στιγμές που περάσαμε μαζί», «αρχικά δεν φαίνεται να είναι τίποτα περισσότερο από δύο άδεια δοχεία μπύρας, αλλά μετά από προσεκτικότερη εξέταση, μπορείτε να δείτε ότι αυτά τα βαθουλώματα των κουτιών ήταν σχολαστικά ζωγραφισμένα στο χέρι με ακρυλικά, αναπαράγοντας κάθε λεπτομέρεια με προσοχή.», ανέφερε το μουσείο.

Αυτή η γκαλερί τέχνης εκθέτει τη συλλογή της διεθνούς τέχνης σε τοίχους και βάθρα, αλλά και σε «μη συμβατικά» μέρη, όπως συνέβη με αυτά τα κουτάκια του Lavet που βρίσκονταν μέσα στο γυάλινο φρεάτιο του ανελκυστήρα του μουσείου, σαν να τα είχαν ξεχάσει οι εργάτες.

Ήταν η συντηρήτρια, Elisah van den Bergh, που κατάλαβε ότι τα δοχεία έλειπαν και άρχισε την έρευνα, μέχρι που βρήκε το έργο τέχνης σε μια σακούλα σκουπιδιών, έτοιμο να πεταχτεί, αλλά «από θαύμα», και τα δύο ήταν άθικτα και έχουν ήδη καθαριστεί. Τώρα εκτίθενται προσωρινά σε «τιμητικό χώρο» στην είσοδο του μουσείου, σε ένα παραδοσιακό βάθρο.

Για τον Lavet, σημείωσε το LAM, τα κουτάκια συμβολίζουν «πολύτιμες αναμνήσεις στιγμών που μοιράζεσαι με αγαπημένους φίλους γιατί, ενώ τα βράδια που απολαμβάνουν ποτά μπορεί να φαίνονται ασήμαντα, αντιπροσωπεύουν τελικά πολύτιμες στιγμές σύνδεσης».

Η Sietske van Zanten, διευθύντρια του μουσείου, υπενθύμισε ότι το θέμα της συλλογής LAM είναι «φαγητό και κατανάλωση» και η τέχνη που εκτίθεται στις αίθουσες «ενθαρρύνει τους επισκέπτες να δουν τα καθημερινά αντικείμενα από μια νέα οπτική γωνία», σε απροσδόκητα μέρη και ο στόχος είναι να ενισχύσει την εμπειρία και να κρατήσει τους επισκέπτες σε εγρήγορση. Η διευθύντρια τόνισε ότι το μουσείο «δεν κρατά κακία» στον τεχνικό ανελκυστήρων που απέρριψε το έργο τέχνης επειδή «έκανε τη δουλειά του μόνο με καλή πίστη» και αυτό που συνέβη, κατά κάποιο τρόπο, είναι «μαρτυρία της αποτελεσματικότητας της τέχνης του Alexandre Lavet», διαβεβαίωσε.

Το έργο έχει προς το παρόν «πρωταγωνιστικό ρόλο» και το μουσείο θα μελετήσει πού θα το εκθέσει στο μέλλον. «Μας αρέσει πάντα να εκπλήσσουμε τους επισκέπτες μας», είπε η Van Zanten.

Πηγή: El espectador

[mc4wp_form id="278"]