Η άμβλωση στη Γεωργία είναι επίσημα νόμιμη, αν και μπορεί να μην είναι. Μια γυναίκα μπορεί να ζητήσει διακοπή έως και 12 εβδομάδες μετά την εγκυμοσύνη της, αλλά δεδομένης της σφοδρής δημόσιας και πολιτικής αντίθεσης στην πρακτική, είναι απίθανο να βρει μια κλινική που θα συμφωνήσει να την πραγματοποιήσει. Είναι ένα φανταστικό δικαίωμα, λοιπόν, η εξαπάτηση του ναι-αλλά-όχι μόνο ένας από τους πολλαπλούς τρόπους με τους οποίους οι ζωές των γυναικών περιορίζονται από έναν κόσμο που υπόσχεται περισσότερη ελευθερία από ό,τι δίνει.

Κι εδώ έρχεται η ταινία που έπρεπε να είχε κατακτήσει το Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία, σύμφωνα με την πλειονότητα της κριτικής μιας και κατέκτησε το ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βενετίας. Κι ευτυχώς έρχεται και σε πανελλήνια πρεμιέρα στις φετινές Νύχτες Πρεμιέρας.

Μια έμπειρη μαιευτήρας σε μια δύσκολη περιοχή της Ανατολικής Γεωργίας, η Nina (Ia Sukhitashvili) έχει συνηθίσει στωικά σε αυτήν την καταπίεση, χρησιμοποιώντας τις ικανότητές της και το σχετικό κοινωνικό της προνόμιο για να την αντιμετωπίσει όπου μπορεί. Όμως, τα χρόνια της σύγκρουσης ενάντια στο σύστημα έχουν κοστίσει σημαντικά στην προσωπική της ζωή – και ακόμη και στην ίδια την αίσθηση της προσωπικότητάς της. Η δουλειά της βέβαια, αρχίζει και απειλείται όταν οι γονείς ενός βρέφους που πεθαίνει στη γέννα την κατηγορούν για αμέλεια, ενώ η Nina πραγματοποιεί παράνομες εκτρώσεις σε φτωχικά χωριά, όπου οι γυναίκες αντιμετωπίζονται εξακολουθητικά ως υποχείρια, πραγματοποιώντας έτσι ένα είδος ατομικής εξέγερσης σε πείσμα κάθε επαγγελματικής δεοντολογίας αλλά και σε πείσμα των αντοχών της.

Ένα ασυμβίβαστο, έντονα αισθητό πανόραμα γυναικείων ταυτοτήτων και επιθυμιών που δέχεται επίθεση – από την πατριαρχία, σίγουρα, αλλά μερικές φορές από τις άυλες σκληρότητες της ίδιας της φύσης – η ταινία “April” καταφέρνει να είναι ένα έργο ελεγχόμενης τυπικής αυστηρότητας και απελευθερωμένο, μιλώντας ταυτόχρονα για το συντριπτικό ανθρώπινο συναίσθημα. Η ταινία ξετυλίγεται με την ένταση ενός θρίλερ που κόβει την ανάσα και ένα υπερβολικά ρυθμισμένο περιεχόμενο κάμερας για να παρακολουθείτε την αναπαραγωγή κάθε σκηνής για όσο ακριβώς χρειάζεται, σαν να είναι μια λεπτή ιατρική επέμβαση. Ένα μείγμα καταξιωμένων ηθοποιών και ντόπιων μη επαγγελματιών, κάνει αυτή την ταινία άχαστη.

Το πλήρες πρόγραμμα του 30ού ΔΦΚ της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας θα ανακοινωθεί κατά τη διάρκεια της ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΤΥΠΟΥ της διοργάνωσης, την Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2024, στις 18:30, στο “Auditorium Theo Angelopoulos” του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος στην Αθήνα.

Πηγή: Variety

[mc4wp_form id="278"]