Ενώ οι απεργίες του περασμένου έτους δημιούργησαν μια κάπως υποτονική ενέργεια στο Lido με πολύ λίγα ταλέντα να είναι παρόντα, το φετινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας 2024 αποδείχθηκε γεμάτο εκπλήξεις και πολύ “hot”. Και δεν μιλάμε μόνο για την υπερβολική ζέστη στην οποία υποβλήθηκαν τόσο οι αστέρες του κινηματογράφου όσο και οι θαυμαστές. Ταινίες όπως το ερωτικό θρίλερ της Halina Reijn “Babygirl” και η μεταφορά του Luca Guadagnino του μικρού μυθιστορήματος “Queer” του William S. Burrough προκάλεσαν το ενδιαφέρον του κοινού με τις καλύτερες ερμηνείες από τη Nicole Kidman και τον Daniel Craig και την άκρως αποκαλυπτική σεξουαλική αλληλεπίδραση που είχαν.

Ωστόσο, ήταν το “The Room Next Door” του Pedro Almodóvar που έφερε στο σπίτι τον πολυπόθητο Χρυσό Λέοντα, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που ο σκηνοθέτης κέρδισε ένα κορυφαίο βραβείο σε οποιοδήποτε μεγάλο φεστιβάλ σε όλη την καριέρα του.

Ο Brady Corbet επέστρεψε στο Palazzo del Cinema με το τετράωρο έπος του “The Brutalist”, το οποίο προβλήθηκε και δέχτηκε μια ενθουσιώδη υποδοχή για να δώσει στον σκηνοθέτη το Ασημένιο Λιοντάρι, ενώ το σίκουελ της DC των Todd Phillips και Joaquin Phoenix, “Joker: Folie à Deux”, αποδείχθηκε αμφιλεγόμενο μεταξύ των κριτικών που δέχτηκε.

Το κορυφαίο βραβείο φέτος δόθηκε απο την πρόεδρο της κριτικής επιτροπής Isabelle Huppert. Μαζί της ήταν ο βραβευμένος με το Ασημένιο Λιοντάρι σκηνοθέτης James Gray, ο οποίος είχε προηγουμένως υπηρετήσει στην κριτική επιτροπή μαζί με την Huppert στο Φεστιβάλ Καννών το 2009. Στην κριτική επιτροπή ήταν επίσης ο Βρετανός σκηνοθέτης Andrew Haigh, η περσινή βραβευμένη με Ειδικό Βραβείο Κριτικής Επιτροπής Agniezka Holland, ο Βραζιλιάνος σκηνοθέτης και προγραμματιστής Kleber Mendonça Filho, ο υποψήφιος για Όσκαρ και βραβευμένος με Σεζάρ Abderrahmane Sissako, ο σεναριογράφος και σκηνοθέτης του “Cinema Paradiso” Germannatore Giuseppe, η Γερμανίδα σκηνοθέτιδα Julia von Heinz και η Κινέζα ηθοποιός Zhang Ziyi της ταινίας «Απομνημονεύματα μιας Γκέισας».

Από την πλευρά της, η πρόεδρος της επιτροπής Isabelle Huppert εμφανίστηκε σχεδόν σε κάθε κόκκινο χαλί, υποστηρίζοντας κάθε ταινία που προβαλλόταν στο διαγωνισμό. Μια άλλη ξεχωριστή παρουσία σε όλο το φεστιβάλ ήταν η ηθοποιός του “Bones and All” Taylor Russell, η οποία συμμετέχει στην κριτική επιτροπή που αποφασίζει για το βραβείο Luigi De Laurentiis για τo Debut film. Εθεάθησαν και οι δύο στις πρεμιέρες της ταινίας “The Room Next Door” του Almodóvar και “Maria” του Pablo Larraín, δύο ταινιών που ξεσήκωσαν ευχάριστα το Sala Grande, ειδικά όσον αφορά τις ερμηνείες τους από την Tilda Swinton, την Julianne Moore και την Angelina Jolie.

Το βιογραφικό δράμα του Walter Salles “I’m Still Here” αποκάλυψε επίσης μια καθηλωτική στροφή από τη Ferranda Torres και πιθανότατα θα καταλήξει να είναι η συμμετοχή της Βραζιλίας στα Όσκαρ.

Αναλυτικά τα βραβεία του Φεστιβάλ Βενετίας:

Χρυσός Λέοντας: “The Room Next Door” (Pedro Almodóvar)

Αργυρός Λέοντας – Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής: “Vermiglio” (Maura Delpero)

Αργυρός Λέοντας Καλύτερου Σκηνοθέτη: Brady Corbet, “The Brutalist”

Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής: “April” (Déa Kulumbegashvili)

Βραβείο Σεναρίου : Murilo Hauser and Heitor Lorega, “I’m Still Here”

Καλύτερη Ηθοποιός: Nicole Kidman, “Babygirl”

Καλύτερος Ηθοποιός: Vincent Lindon, “The Quiet Son”

Marcello Mastroianni Βραβείο Καλύτερου Νέου Ηθοποιού: Paul Kirscher, “And Their Children After Them”

Ορίζοντες

Καλύτερη Ταινία: “The New Year that Never Came” (Bodgan Muresanu)

Καλύτερος Σκηνοθέτης: Sarah Friedland, “Familiar Touch”

Ειδικό Βραβείο Επιτροπής: “One of Those Days When Hemme Dies” (Murat Firatoğlu)

Καλύτερη Ηθοποιός: Kathleen Chalfant, “Familiar Touch”

Καλύτερος Ηθοποιός: Francesco Gheghi, “Familia”

Καλύτερο Σενάριο: “Happy Holidays” (Scandar Copti)

Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους: “Who Loves the Sun” (Arshia Shakiba)

Βραβείο Καλύτερης Πρώτης Ταινίας Lion of the Future: “Familiar Touch” (Sarah Friedland)

Ορίζοντες Extra Βραβείο Κοινού: “Shahed (The Witness)” (Nader Saeivar)

Venice Classics – Καλύτερο Ντοκιμαντέρ: “Chain Reactions” (Alexandre O. Phillipe)

Venice Classics – Best Restored Film: “Ecce Bombo” (Nanni Moretti)

Venice Immersive Grand Prize: “Ito Meikū” (Boris Labbé)

Venice Immersive Achievement Prize: “Impulse, Playing with Reality” (Barry Gene Murphy, May Abdalla)

Venice Immersive Special Jury Prize: “Oto’s Planet” (Gwenael François)

Πηγή: IndieWire

[mc4wp_form id="278"]