«Μπουκάλι στο χέρι μου, το ουίσκι ψηλά», τραγούδησε η Beyoncé στο τελευταίο της άλμπουμ “Cowboy Carter”, που κυκλοφόρησε νωρίτερα φέτος. Τώρα φαίνεται ότι μπορεί να είχε μια συγκεκριμένη μάρκα στο μυαλό της.
Την Τρίτη, η 32 φορές βραβευμένη με Grammy αποκάλυψε την τελευταία της επιχειρηματική προσπάθεια: Ένα πολυτελές ουίσκι εμπνευσμένο από τον προπάππου της που πολεμάει την ποτοαπαγόρευση. Η μάρκα είναι μια κοινοπραξία μεταξύ της Beyoncé και της Moët Hennessy, του τμήματος ποτών του πολυτελούς ομίλου LVMH, που κατέχει δεκάδες ετικέτες κρασιού, σαμπάνιας και αλκοολούχων ποτών, συμπεριλαμβανομένων των Veuve Clicquot και Dom Pérignon. Υποσχόμενο μια «απροσδόκητη είσοδο» στο αμερικανικό ουίσκι, το ποτό ονομάστηκε SirDavis προς τιμήν του προπάππου της τραγουδίστριας, Davis Hogue.
Ένας αγρότης και «φεγγαρολουσμένος» της εποχής της ποτοαπαγόρευσης (σ.σ. “moonshiner” έλεγαν όσους έφτιαχναν παράνομα ποτά στη διάρκεια της ποτοαπαγόρευσης), ο Hogue έκρυβε μπουκάλια αλκοολούχων ποτών «στους άδειους κορμούς των κέδρων για να τα βρουν και να τα απολαύσουν οι φίλοι και οι συγγενείς», σύμφωνα με ένα δελτίο τύπου. «Όταν ανακάλυψα ότι ο προπάππους μου ήταν moonshiner, ένιωθα ότι η αγάπη μου για το ουίσκι ήταν μοιραία», είπε η Beyoncé σε μια δήλωση. «Το SirDavis είναι ένας τρόπος για μένα να του αποτίσω φόρο τιμής, ενώνοντάς μας μέσω μιας νέας κοινής κληρονομιάς».
Ο ιστότοπος του SirDavis περιλαμβάνει μια χειρόγραφη επιστολή από την Beyoncé στον Hogue που λέει ότι η κληρονομιά του είναι μια δύναμη που την οδηγεί.
Η συνταγή επινοήθηκε από τον Bill Lumsden, τον αποστακτήρα πίσω από τα σκωτσέζικα ουίσκι single-malt Glenmorangie και Ardbeg που ανήκουν στην LVMH. Με έναν πουρέ που περιέχει 51% σίκαλη και 49% βυνοποιημένο κριθάρι, η ωρίμανση του ουισκιού ολοκληρώνεται σε ένα βαρέλι σέρι, ανέφερε το δελτίο τύπου. Το προφίλ γεύσης που προκύπτει περιγράφεται ότι έχει επίγευση από σκούρα κόκκινα φρούτα, γαρύφαλλο και κανέλα, με «κομψή αίσθηση στο στόμα και υφή που θυμίζει ιαπωνικά και σκωτσέζικα ουίσκι».
Η LVMH είπε ότι η Beyoncé συμμετείχε στο σχεδιασμό του μπουκαλιού, το οποίο διαθέτει ένα χάλκινο λογότυπο αλόγου που αντιπροσωπεύει τις ρίζες από το Τέξας.
Αν και περιγράφεται ως εγχείρημα που ήταν χρόνια στα σκαριά, η κίνηση είναι σύμφωνη με την πρόσφατη δημόσια εικόνα της τραγουδίστριας ως «καουμπόικο». Το εμπνευσμένο από τη χώρα “Cowboy Carter” και ο προκάτοχός του “Renaissance” περιείχαν εικόνες της καλλιτέχνιδας να ιππεύει ένα άλογο, με λυρικές αναφορές στο ουίσκι.
Η Beyoncé είναι η τελευταία σε μια μακρά λίστα διασημοτήτων που εισήλθαν στην αγορά πολυτελών ποτών τα τελευταία χρόνια – μια λίστα που περιλαμβάνει τους Drake, Dwayne Johnson, George Clooney και τον ίδιο της τον σύζυγο Jay-Z, ο οποίος πούλησε το 50% της μάρκας σαμπάνιας του, Armand de Brignac, στο LVMH το 2021.
Η Moët Hennessy, εν τω μεταξύ, θα ελπίζει σε ένα μεγαλύτερο κομμάτι της αναπτυσσόμενης αγοράς ουίσκι των ΗΠΑ αξίας 5,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το ουίσκι αντιπροσωπεύει πλέον το 62% όλων των εξαγωγών αμερικανικών οινοπνευματωδών ποτών, ενώ ο αριθμός των οινοπνευματοποιών έχει εκτιναχθεί από 35 πριν από δύο δεκαετίες σε 2.600 το 2023. Το SirDavis θα είναι διαθέσιμο σε όλες τις ΗΠΑ και σε επιλεγμένα καταστήματα στο Λονδίνο, το Παρίσι και το Τόκιο από τον Σεπτέμβριο και αναμένεται να πωληθεί στα 89 $ (79,5 €
Πηγή: CNN