Η καινοτόμα πρωτοβουλία grape για την συστηματική προώθηση και προβολή του ελληνικού θεάτρου και χορού συνεχίζεται και φέτος, για δεύτερη χρονιά. Το όνομα grape (σταφύλι) έχει ως πηγή έμπνευσης τον Θεό της Αμπέλου και του Θεάτρου, τον Διόνυσο, τη μέθη που προσφέρει η τέχνη, το ελληνικό καλοκαίρι και το σταφύλι, έναν καρπό που μοιραζόμαστε –άλλοτε ως φρούτο, άλλοτε ως οίνο– κι έχει συνδυαστεί με τις παθιασμένες συζητήσεις, μετά τις φεστιβαλικές παραστάσεις.

Το grape – Greek Agora of Performance, η πρώτη Αγορά για τις ελληνικές παραστατικές τέχνες, που εγκαινίασε πέρυσι το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, στοχεύει στη δημιουργία μιας συστηματικής πλατφόρμας προβολής της ελληνικής δημιουργίας στην διεθνή σκηνή θεάτρου και χορού.

Συγκεκριμένα, δίνει την ευκαιρία σε δημιουργούς του θεάτρου και του χορού να παρουσιάσουν τα έργα τους σε εκπροσώπους διεθνών Φεστιβάλ και πολιτιστικών φορέων, αλλά και στο ευρύ κοινό.
Όπως αναφέρει η καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ, Κατερίνα Ευαγγελάτου, «όλα τα έργα του grape θέτουν, κατά κάποιον τρόπο, το ερώτημα “μπορούμε να αντιστρέψουμε για λίγο την οπτική του κόσμου”; Είτε αγγίζουν θέματα πολιτικοκοινωνικά, είτε υπαρξιακά, μέσα από μια πιο ποιητική οπτική, με εργαλεία τον μύθο και τη λαϊκή παράδοση, οι παραστάσεις αυτές φωτίζουν, η καθεμιά με τη δική της καλλιτεχνική γλώσσα, τη σχέση μας με το σήμερα».

Οκτώ παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα από τις 18 έως τις 24/7 και περιλαμβάνονται στο διεθνές showcase του Φεστιβάλ Αθηνών. Τα έργα αυτά αντανακλούν σύγχρονες δραματουργικές αναζητήσεις, καθώς και θεματολογίες που απασχολούν το διεθνές καλλιτεχνικό γίγνεσθαι, ενώ, ταυτόχρονα, έχουν σχεδιαστεί με ευελιξία ώστε να μπορούν να ταξιδέψουν.

Στις 18/7, το Μέγαρο Παλαιάς Βουλής φιλοξενεί τις «Ετυμολογίες» του Ευθύμη Φιλίππου σε σκηνοθεσία δική του και της Αγγελικής Παπούλια, που ερμηνεύει επί σκηνής με την Ρένη Πιττακή. Στις 20/7, επιστρέφει το έργο «Amalia melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων» της Ζωής Χατζηαντωνίου (Σύγχρονο Θέατρο). Την βασίλισσα της Ελλάδας, Αμαλία, ενσαρκώνει η Έμιλυ Κολιανδρή. Μαζί της η Ρίτα Λυτού. Στην Πειραιώς 260 (Χώρος Η) ,στις 19/7, ανεβαίνουν τα «Σκυλιά» του Ανέστη Αζά, σε κείμενο του ίδιου και των Γεράσιμου Μπέκα και Μιχάλη Πητίδη. Στην παράσταση, που είναι εμπνευσμένη από τους «Όρνιθες», παίζουν οι Γιώργος Κατσής, Έλενα Μαυρίδου, Κωνσταντίνος Μωραΐτης, Μαρία Πετεβή, Gary Salomon, Cem Yiğit Üzümoğlu.

Την ίδια ημέρα, στον Χώρο Ε, κάνει πρεμιέρα η χορογραφία της Χαράς Κότσαλη “Borborygmi”. Η δεύτερη είναι της Κατερίνας Ανδρέου, με τίτλο “Bless this mess” και θα παίζεται από τις 23/7 (Χώρος Ε). Χορεύουν οι Κατερίνα Ανδρέου, Baptiste Cazaux, Melissa Guex και Lily Brieu Nguyen.

Στις 23 Ιουλίου, επίσης, στον Χώρο Δ, «ανοίγει» το «Αναψυκτήριο» της Αργυρώς Χιώτη. Παίζουν οι Νίκος Ζιάζιαρης, Αμαλία Κοσμά, Γιώργος Κριθάρας, Ρίτα Λυτού, Εύη Σαουλίδου, Δρόσος Σκώτης, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη. Κάθε βράδυ, θα φιλοξενούν και διαφορετικούς καλεσμένους. Την ίδια μέρα, κάνει πρεμιέρα και το «Σφάλμα σύνδεσης» της Γιολάντας Μαρκοπούλου, σε ερμηνεία των Station Athens, της ομάδας που αποτελείται από πρόσφυγες και μετανάστες από το Αφγανιστάν, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές (Χώρος Β). Ερμηνεύουν οι Chalil Alizada, Ηossein Amiri, Aidim Joyimal, Ramzan Mohammad, Reza Mohammadi.

Τέλος, στις 24 Ιουλίου, το φεστιβάλ φιλοξενεί και πάλι το “Taverna Miresia – Mario, Bella, Anastasia” του Μάριο Μπανούσι, με τον ίδιο, αλλά και τους Σαβίνα Γιαννάτου, Χρυσή Βιδαλάκη, Κατερίνα Κρίστο, και Ευτυχία Στεφάνου.

[mc4wp_form id="278"]