Τα αποκαλυπτήρια του έργου έγιναν το απόγευμα της Κυριακής, 23 Ιουνίου, στον κήπο «Σαρλ Αζναβούρ», στα Ηλύσια Πεδία. «Ωδή στην πολυπολιτισμικότητα», το χαρακτήρισε ο γαλλικός τύπος, καθώς αναπαριστά μια μαύρη γυναίκα, η οποία στο ένα χέρι κρατάει ένα κλαδί ελιάς και στο άλλο μια χρυσή φλόγα.

Είναι κατασκευασμένο από μπρούντζο και ηφαιστειακό πέτρωμα, ανθεκτικό στις δυσμενείς καιρικές συνθήκες και στην μόλυνση του περιβάλλοντος. Το μνημείο- σύμβολο περιλαμβάνει, επίσης, έξι καθίσματα, τοποθετημένα σε κύκλο γύρω από το γλυπτό, τα οποία προέρχονται από τις έξι ηπείρους, για να αντιπροσωπεύουν τις ηθικές και ειρηνικές αξίες των Ολυμπιακών Αγώνων.

Το κάθισμα, που βρίσκεται στην άκρη αριστερά του γλυπτού, συμβολίζει την καταγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων από την Αρχαία Ελλάδα. Ο τίτλος του γλυπτού «Salon» (σαλόνι, καθιστικό) δείχνει πως «το έργο είναι ένας χώρος ανοιχτός για όλους, που προωθεί τον διάλογο κι επιτρέπει τις συναντήσεις», δήλωσε η δημιουργός του Άλισον Σάαρ.

Το παρών στα εγκαίνια του έργου έδωσαν, εκτός από την Αμερικανίδα δημιουργό, ο Τόμας Μπαχ, πρόεδρος της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής (ΔΟΕ), ο Νταβίντ Λαπαρτιέν, πρόεδρος της Εθνικής Ολυμπιακής και Αθλητικής Επιτροπής της Γαλλίας (CNOSF) και η Ζαν Ντ’ Οτσερ, δήμαρχος του 8ου διαμερίσματος του Παρισιού. Η επιλογή της Άλισον Σάαρ για να φιλοτεχνήσει το γλυπτό – σύμβολο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2024 έγινε από την επιτροπή διοργάνωσης των Αγώνων κι από τον δήμο του Παρισιού «για την ευαισθησία της στις ανθρώπινες αξίες και στην ειρήνη που πρεσβεύει το ολυμπιακό πνεύμα».

Αν και η Αμερικανίδα γλύπτρια είναι ελάχιστα γνωστή στην Γαλλία, επί σαράντα χρόνια με τα έργα της δείχνει ενδιαφέρον για τις γυναίκες της αφρικανικής ηπείρου. Γεννημένη στις 5 Φεβρουαρίου του 1956 στο Λος Άντζελες, η δημιουργός προέρχεται από οικογένεια καλλιτεχνών. Η μητέρα της Μπέτι Σάαρ ήταν γνωστή για τα έργα της με επίκεντρο θέματα φυλετικά και σχετικά με την σεξουαλικότητα, ενώ ο πατέρας της Ρίτσαρντ Σάαρ, γερμανικής καταγωγής, υπήρξε γνωστός αγγειοπλάστης και συντηρητής έργων τέχνης.

Το γλυπτό της Άλισον Σάαρ για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 είναι το πρώτο της έργο, που εκτίθεται σε δημόσιο χώρο εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών. ΄Εργα της έχουν εκτεθεί στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης, στο Μουσείο Αμερικανικής Τέχνης Whitney, επίσης στη Νέα Υόρκη και στο Lacma (Los Angeles County Museum of Art) στο Λος Άντζελες.

Τα γλυπτά και οι δημιουργίες της από ανακυκλωμένα και φυσικά υλικά ενσωματώνουν στοιχεία από διαφορετικές αφρικανικές, αφροαμερικανικές πολιτιστικές παραδόσεις καθώς και πολιτιστικές παραδόσεις από χώρες της Καραϊβικής. Η καλλιτέχνης δήλωσε πως δημιούργησε το γλυπτό σε ατελιέ στην πόλη Πουί-ντε-Ντομ στην κεντρική Γαλλία, ώστε να στηρίξει την εγχώρια αγορά και να ελαττώσει το αποτύπωμα άνθρακα.

Στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο, το 2020 (διεξήχθησαν το 2021 λόγω της πανδημίας), ο Γάλλος καλλιτέχνης Ξαβιέ Βεϊλάν είχε δημιουργήσει σύνθεση γλυπτών έργων με τίτλο «The Audience» (Το κοινό).

*Με στοιχεία από το ΤV5

[mc4wp_form id="278"]