Το Netflix απομακρύνεται από την πρωταγωνίστρια της “Emilia Pérez” Karla Sofía Gascón σε μια προσπάθεια να σώσει τις προοπτικές της ταινίας για Όσκαρ.
Η Ισπανίδα ηθοποιός που προσπαθεί να εκτονώσει το πλήγμα για τις παλαιότερες αναρτήσεις της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στις οποίες μοιράστηκε προσβλητικές απόψεις που θεωρούνται ισλαμοφοβικές και ρατσιστικές, το κάνει μόνη της, χωρίς την καθοδήγηση του γίγαντα ροής ή της ομάδας δημοσίων σχέσεων της.
Η Gascón που έγραψε ιστορία ως η πρώτη ανοιχτά τρανς ερμηνεύτρια, αναμενόταν να ταξιδέψει από το σπίτι της στην Ισπανία στο Λος Άντζελες για την κρίσιμη δεύτερη φάση της καμπάνιας των Όσκαρ. Το προγραμματισμένο δρομολόγιό της περιελάμβανε σημαντικές εκδηλώσεις της βιομηχανίας ψυχαγωγίας, όπως το μεσημεριανό γεύμα των βραβείων AFI, τα Βραβεία Επιλογής Κριτικών, τα Βραβεία Σωματείου Σκηνοθετών της Αμερικής και τα Βραβεία Σωματείου Παραγωγών της Αμερικής και το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σάντα Μπάρμπαρα. Ωστόσο, η Gascón δεν αναμένεται πλέον να παρευρεθεί σε κανένα από αυτά.
Η απουσία της έχει περιπλέξει ακόμη περισσότερο τις προσπάθειες της εκστρατείας για το Netflix και την ομάδα των βραβείων της ταινίας. Εντείνοντας την ένταση, η Gascón και η συμπρωταγωνίστριά της Zoe Saldaña μοιράζονται την ίδια εταιρεία δημοσίων σχέσεων, The Lede Company. Πηγές λένε στο Variety ότι το Netflix και το πρακτορείο δημοσίων σχέσεων έχουν σταματήσει να μιλούν απευθείας με την Gascón και επικοινωνούν μόνο μέσω του εκπροσώπου της United Talent Agency, Jeremy Barber. Πηγές είπαν επίσης ότι η streamer δεν καλύπτει πλέον τα έξοδα για το ταξίδι της στα διάφορα βραβεία ή το στυλ της για τυχόν εμφανίσεις σε αυτές τις εκδηλώσεις.
Μια νέα διαφήμιση που έκανε το ντεμπούτο της τη Δευτέρα τονίζει τις 13 υποψηφιότητες για Όσκαρ της Emilia Pérez, συμπεριλαμβανομένων των υποψηφιοτήτων για καλύτερη ταινία, διεθνή ταινία, σκηνοθέτη (Jacques Audiard), δεύτερο γυναικείο ρόλο (Saldaña) και πρωτότυπο τραγούδι (“El Mal”). Ωστόσο, ο τίτλος της ταινίας καθώς και οποιεσδήποτε εικόνες της Gascón έχουν αφαιρεθεί από μεγάλο μέρος του υλικού της καμπάνιας. Αντίθετα, το μάρκετινγκ εμφανίζει εμφανώς τη Saldaña και τις συμπρωταγωνίστριες Selena Gomez και Adriana Paz, καμία από τις οποίες δεν προτάθηκε. Η αλλαγή υποδηλώνει ότι το Netflix προσπαθεί να ελαχιστοποιήσει τις συνεισφορές της Gascón, έτσι ώστε η διαμάχη γύρω από τα σχόλιά της να μην επισκιάσει την ταινία ή το έργο των συμπρωταγωνιστών και των συνεργατών της. Η επίσημη σελίδα της FYC της ταινίας διαθέτει μια εξέχουσα φωτογραφία της Saldaña, αλλά όχι εικόνες της Gascón.
Η κούρσα των Όσκαρ έχει πλέον εισέλθει στη φάση της μετά τις υποψηφιότητες. Είναι μια περίοδος που συχνά βλέπει το μάρκετινγκ να στοχεύει περισσότερο στις κατηγορίες που οι καμπάνιες πιστεύουν ότι έχουν τις καλύτερες πιθανότητες να οδηγήσουν σε πραγματικές νίκες. Η Saldaña και η ταινία θεωρήθηκαν ως ισχυρότεροι υποψήφιοι για κορυφαία βραβεία από την Gascón, η οποία αναμενόταν να χάσει το βραβείο καλύτερης ηθοποιού από την Demi Moore («The Substance») πριν ακόμη ξεσπάσει το σκάνδαλο. Ωστόσο, η παράλειψη της πρωταγωνίστριας της ταινίας και του τίτλου της ταινίας από το διαφημιστικό υλικό έχει προκαλέσει συζητήσεις.
Η ομάδα του Netflix δεν έχει ακόμη ξεκινήσει συζητήσεις για να φέρει την Gascón στο L.A. για την τηλεοπτική μετάδοση. Ως υποψήφια, είναι προσκεκλημένη στην τελετή, αλλά υπάρχουν ανησυχίες ότι η παρουσία της μπορεί να επισκιάσει τους άλλους υποψηφίους και στις 23 κατηγορίες ή ότι η Gascón θα μπορούσε να δώσει απρόβλεπτες συνεντεύξεις στο κόκκινο χαλί που θα αποσπούσαν την προσοχή από τον εορταστικό χαρακτήρα της εκδήλωσης.
Τελείωσε λοιπόν για την “Emilia Pérez”; Με λίγες μόνο εβδομάδες να απομένουν μέχρι να τελειώσει η ψηφοφορία για τα Όσκαρ, η μοίρα της ταινίας – και οι προοπτικές των βραβείων για τη Gascón – κρέμονται από μια κλωστή.
Πηγή: Variety