Η τσάντα Hermès Birkin είναι από καιρό συνώνυμη με την αποκλειστικότητα, αλλά σύμφωνα με τον καλλιτεχνικό διευθυντή Pierre-Alexis Dumas, η έλλειψή της δεν αποτελεί μέρος μιας εσκεμμένης στρατηγικής μάρκετινγκ.

Σε ένα προφίλ “60 Minutes” που μεταδόθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, ο Dumas απέδωσε την έλλειψη στην αφοσίωση της μάρκας στη δεξιοτεχνία. «Ό,τι έχουμε, το βάζουμε στο ράφι και πάει», είπε, τονίζοντας ότι η περιορισμένη προσφορά είναι συνέπεια της σχολαστικής παραγωγικής διαδικασίας της Hermès. Οι τσάντες ξεκινούν από περίπου 10.000 δολάρια στη λιανική, με τις τιμές να ποικίλλουν σημαντικά ανάλογα με τα υλικά και το μέγεθος. Στην αγορά μεταπώλησης, ωστόσο, οι τιμές μπορεί να εκτιναχθούν στα ύψη.

Όπως ανέφερε πρόσφατα το WWD, ένα λευκό Himalaya Birkin με υλικό επικαλυμμένο με διαμάντια πουλήθηκε για πάνω από 450.000 δολάρια στον οίκο Sotheby’s το 2022, σπάζοντας ρεκόρ για την πιο ακριβή Birkin που έχει δημοπρατηθεί ποτέ.

Ο Dumas απάντησε ειλικρινά όταν η δημοσιογράφος Sharyn Alfonsi ρώτησε πώς θα μπορούσε κάποιος να πάρει στα χέρια του την πολυπόθητη τσάντα. «Πρέπει να μπεις σε ένα κατάστημα της Hermès και ε, πρέπει να κάνεις υπομονή», είπε. «Αλλά ξέρεις τον κόσμο στον οποίο ζούμε, σωστά;» είπε η Alfonsi. «Ξέρετε ότι αν κάποιος έχει τα χρήματα και θέλει την τσάντα, θέλει την τσάντα τώρα». Ο Dumas απάντησε: «Ναι. Ε, έχω κι εγώ παιδιά. Και έχω και επιθυμίες. Αλλά λέω ότι είναι μια μακρά διαδικασία. Πας σε ένα κατάστημα. Κλείνεις ραντεβού. Γνωρίζεις έναν πωλητή. Μιλάς για αυτό που θέλεις. Δεν είναι διαθέσιμο. Θα πρέπει να περιμένεις. Θα επιστρέψουν σε εσένα. Παίρνει πολύ χρόνο. Τελικά, θα συμβεί.»

Όταν ρωτήθηκε αν η Hermès δημιουργεί «τεχνητή έλλειψη για να αυξήσει τη ζήτηση» για την Birkin, απάντησε: «Με κάνει να χαμογελάω που αυτή είναι —μια διαβολική— ιδέα μάρκετινγκ που μπορεί να προκύψει μόνο από ανθρώπους με εμμονή με το μάρκετινγκ. Αλλά δεν έχουμε τμήμα μάρκετινγκ στην Hermès. Πρώτα απ ‘όλα, όταν το άκουσα, είπα: «Τι; Ω. Εντάξει, κατάλαβα. Ναι, καλά, όχι.» Ό,τι έχουμε, το βάζουμε στο ράφι και πάει».

Σε αντίθεση με τις μάρκες πολυτελείας που βασίζονται στην κλιμάκωση της παραγωγής για να καλύψουν τη ζήτηση, η Hermès δεσμεύεται από τις βιοτεχνικές της ρίζες, είπε. Κάθε Birkin κατασκευάζεται στο χέρι από έναν μόνο τεχνίτη για μέρες, μερικές φορές και εβδομάδες. Από τις ραφές σέλας της μάρκας μέχρι την προμήθεια υλικών, ο Dumas είπε ότι η λεπτομέρεια αντικατοπτρίζει τη δέσμευση στην παράδοση. «Μιλάμε για χειροτεχνία, δεν είμαστε μηχανές», είπε ακόμα. «Και δεν κάνουμε συμβιβασμούς στην ποιότητα του τρόπου με τον οποίο φτιάχνουμε τις τσάντες».

Κατά τη διάρκεια της εκπομπής “60 Minutes”, η Hermès πρόσφερε μια σπάνια ματιά μέσα σε ένα από τα εργοστάσια δερμάτινων ειδών της, όπου αποδείχθηκε η περίπλοκη διαδικασία χειροποίητης κατασκευής κάθε τσάντας. Ένας μόνο τεχνίτης παρουσίασε την εμβληματική βελονιά σέλας της μάρκας, η οποία απαιτεί ακρίβεια και υπομονή. Ανάλογα με την πολυπλοκότητα και τα υλικά, μπορεί ένας τεχνίτης να κάνει αρκετές εβδομάδες, μερικές φορές μήνες, για να παράγει μόνο μία τσάντα Birkin.

Η συγκρατημένη προσέγγιση άφησε την Hermès να αντιμετωπίζει μία από τις προκλήσεις στο λιανικό εμπόριο πολυτελείας: η ζήτηση που ξεπερνά κατά πολύ την προσφορά. Όπως ανέφερε η Lily Templeton του WWD νωρίτερα φέτος, οι πωλήσεις της Hermès International το πρώτο τρίμηνο του 2024 αυξήθηκαν κατά 23% στα 3,38 δισεκατομμύρια ευρώ, κυρίως λόγω του τμήματος δερμάτινων ειδών της, που περιλαμβάνει τις τσάντες Birkin και Kelly. Με την προσθήκη νέων εγκαταστάσεων επεξεργασίας δέρματος και την εκπαίδευση περίπου 400 τεχνιτών ετησίως, είναι απίθανο το χάσμα μεταξύ παραγωγής και ζήτησης να κλείσει σύντομα.

«Δεν μπορείς να πας γρήγορα αν θέλεις να πας μακριά», είπε ο Dumas κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του στο “60 Minutes”.

Η Hermès άνοιξε το 23ο εργοστάσιο δερμάτινων ειδών στη Γαλλία νωρίτερα φέτος. Στα πιο πρόσφατα τριμηνιαία κέρδη της, οι πωλήσεις δερμάτινων ειδών αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ήμισυ των συνολικών εσόδων της εταιρείας.

Στο μυστήριο της Hermès προστίθεται η χαρακτηριστική πορτοκαλί επωνυμία της, μια λεπτομέρεια που γεννήθηκε από ανάγκη κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι ελλείψεις παραδοσιακών υλικών συσκευασίας οδήγησαν την Hermès να υιοθετήσει πορτοκαλί κουτιά – ένα «ευτυχές ατύχημα», είπε ο Dumas, που έκτοτε έχει γίνει ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα εμπορικά σήματα στην πολυτέλεια.

Πηγή: WWD

[mc4wp_form id="278"]