Στη σημερινή εποχή που η ζωή μοιάζει βιαστική περαστική και που η καθημερινότητα απαιτεί να της δανείζουμε όλο και περισσότερο προσωπικό χρόνο, που διαφορετικά θα μοιραζόμασταν με εκείνους που μας κάνουν να την ξεχνάμε για λίγο, η μοναξιά αναδεικνύεται σε ένα από τα κυρίαρχα κοινωνικά θέματα συζητήσεων, ντυμένων με φόβο.
Σε πόλεις όπως η Αθήνα, που οι αποστάσεις είναι και πρακτικά μεγαλύτερες, παρέες αργούν να ξανακλείσουν ραντεβού για ταινία ή catch-up, γονείς ξεχνάνε να μαγειρέψουν μια μερίδα παραπάνω την Κυριακή το μεσημέρι, γιατί το παιδί μένει στο κέντρο κι εκείνοι πιο δυτικά και οι Κυριακές είναι πια μόνο για ζεστό καφέ στον καναπέ και νεοσύστατες οικογένειες αϋπνίας έχουν ξεχάσει τα πρόσωπα ακόμα και των γιαγιάδων και παππούδων που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.
Ποιοι βιώνουν όμως περισσότερο τις συνέπειες της μοναξιάς που τείνει να εγκατασταθεί μόνιμα στα δυάρια της πρωτεύουσας;
Τη βρίσκω εύκολα την απάντηση γιατί τη βλέπω συχνά μέσα από το παράθυρο μιας γιαγιάς σε κάποιο ισόγειο στα Πατήσια, μέσα στα παράπονα των γιαγιάδων μου όταν έχω καιρό να τηλεφωνήσω, στην απορία του μικρού αγοριού στη διαφήμιση του καφέ Λουμίδη Παπαγάλου όταν ρωτάει με μάτια που ψάχνουν απαντήσεις: Μαμά, η γιαγιά ποιον έχει να μιλάει όταν φεύγουμε;
Είναι Χριστούγεννα και οι διαφημίσεις γεμίζουν το κεφάλι μας με ιδέες για δώρα αλλά ευτυχώς και με ιδέες για περισσότερες αγκαλιές και περισσότερο νοιάξιμο. Κάποιες από αυτές, τις διαφημίσεις που νοιάζονται, είναι και οι διαφημίσεις του καφέ Λουμίδη Παπαγάλου, του καφέ που είναι πιο νόστιμος όταν στον φτιάχνει άλλος, αποδεδειγμένα.
Ο καφές Λουμίδης Παπαγάλος λοιπόν, που εδώ και χρόνια αναδεικνύει τις αξίες και τη σημασία των ανθρώπινων σχέσεων, με διαφημιστικά σποτ γεμάτα τρυφερά λόγια, αναγνωρίζει αυτή τη νέα πραγματικότητα και στέλνει ένα ζεστό και αισιόδοξο μήνυμα για την καταπολέμηση της μοναξιάς, μέσα από την τηλεοπτική του καμπάνια με τίτλο: Όπου υπάρχει μοναξιά, ας είμαστε εκεί. Με έναν καφέ, έτσι χωρίς λόγο!
Και στο μυαλό μου ο ελληνικός καφές είναι τόσο κοντά με τις γιαγιάδες μου και τους θαμώνες των καφενείων και σκέφτομαι πως κάθε φορά που φτιάχνω ελληνικό νιώθω χωριό και σόμπα.
Ένα φλυτζάνι καφέ λοιπόν, της προτίμησής σου, γίνεται η αφορμή για να μιλήσουμε για κάτι πιο κοντινό από ότι νομίζουμε, διαφορετικό, αληθινό και σίγουρα συγκινητικό, τη μοναξιά που βιώνουν οι ηλικιωμένοι. Η καμπάνια του καφέ Λουμίδης Παπαγάλος χτίζεται μέσα από αληθινές, ανθρώπινες ιστορίες, με τις οποίες πολλοί θα ταυτιστούν (το μικρό αγόρι μου είναι πιο κοντινό από τους ενήλικες) και θα δουν μέσα σε αυτές τον εαυτό τους και τους δικούς τους ανθρώπους.
Στέλνει ένα μήνυμα ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης για το πόσο πολύτιμη μπορεί να είναι η απλή καθημερινή επικοινωνία με τους μεγαλύτερους αγαπημένους μας συγγενείς. Μας υπενθυμίζει να βρούμε λίγο αυθόρμητο και ανθρώπινο χρόνο, και να απολαύσουμε μαζί τους έναν καφέ με μόνο σκοπό να δείξουμε ότι είμαστε εκεί, ότι φροντίζουμε τη σχέση μας.
Πέρα όμως από τις ιστορίες και τη γλυκύτητα των ηρώων των διαφημίσεων, ένα κοινωνικό θέμα δεν χρειάζεται μόνο ευαισθητοποίηση. Χρειάζεται και πράξεις, που θα βοηθήσουν ουσιαστικά την τρίτη ηλικία να νιώθει και να είναι λιγότερο μόνη. Γι΄αυτό και ο καφές Λουμίδης Παπαγάλος κάνει ένα πρώτο βήμα, ξεκινώντας με την έμπρακτη στήριξη της τρίτης ηλικίας.
Πιο συγκεκριμένα έχει ενισχύσει το πρόγραμμα Φιλία σε κάθε Ηλικία του Ινστιτούτου Prolepsis κι έχει επεκτείνει την «Τηλεφωνική γραμμή για την Μοναξιά (210 6101300)», ώστε λειτουργεί πλέον και τα Σαββατοκύριακα, από 11:00 έως 17:00. Με αυτό τον τρόπο η γραμμή γίνεται διαθέσιμη 365 ημέρες τον χρόνο.
Ο ελληνικός καφές Λουμίδης Παπαγάλος μας παροτρύνει να ενημερωθούμε για το πρόγραμμα του Ινστιτούτου Prolepsis. Ακόμη, μας παροτρύνει να το μοιραστούμε με όσους έχουν ανάγκη από παρέα και επιθυμούν να μιλήσουν με κάποιον. Τέλος, μπορούμε ακόμη να προσφέρουμε κι εμείς ως εθελοντές στο πρόγραμμα.
Μπορείτε να βρείτε όλες τις πληροφορίες στον παρακάτω σύνδεσμο.
Και θυμηθείτε εκείνη τη γιαγιά που νωρίς το απόγευμα πίνει τον καφέ της μπροστά από μια ανοιχτή τηλεόραση σε κάποιο τηλεπαιχνίδι.
Όλες οι διαφημίσεις της καμπάνιας, εδώ.