Οι προγραμματιστές βιντεοπαιχνιδιών αρχίζουν να αντιμετωπίζουν τις συνέπειες της βύθισης των παικτών σε κόσμους φαντασίας στην πραγματική ζωή και την υπερθέρμανση του πλανήτη.
Περισσότεροι από τρία δισεκατομμύρια άνθρωποι – το ένα τρίτο της ανθρωπότητας – παίζουν βιντεοπαιχνίδια. Οι κονσόλες, οι υπολογιστές, τα tablet και τα smartphone τους καταναλώνουν περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από τις λεγόμενες «μεσαίες χώρες» του πλανήτη. Μόνο τα βιντεοπαιχνίδια στις Ηνωμένες Πολιτείες δημιουργούν περισσότερη ρύπανση του θερμοκηπίου από 5 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Και η λεγεώνα των gamers και των συσκευών που διψούν για δύναμη αναμένεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.
Για να περιορίσουν τον αντίκτυπο στο περιβάλλον και τα ηλεκτρικά δίκτυα, τα στούντιο υπερπαραγωγών και οι ανεξάρτητοι καλλιτέχνες αναζητούν τρόπους για να κάνουν τα παιχνίδια τους πιο αποτελεσματικά — χωρίς να απογοητεύσουν την παθιασμένη βάση θαυμαστών που είναι γνωστή για την εμμονή τους με τον τρόπο εμφάνισης και απόδοσης των παιχνιδιών τους.
Τα στούντιο πίσω από τα Fortnite, Minecraft, Call of Duty, Halo, the Elder Scrolls και άλλους δημοφιλείς τίτλους έχουν ανακοινώσει τροποποιήσεις φέτος για να κάνουν τα παιχνίδια τους να είναι λιγότερο ενεργοβόρα. Το Xbox και το Play Station ενημέρωσαν τις κονσόλες τους για να καταναλώνουν πολύ λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια όταν βρίσκονται σε αδράνεια και το Xbox προγραμματίζει τώρα ενημερώσεις λογισμικού για στιγμές που υπάρχει περισσότερη ανανεώσιμη ενέργεια στο τοπικό δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.
Εν τω μεταξύ, τα Ηνωμένα Έθνη δημιούργησαν το Playing for the Planet Alliance, μια βιομηχανική ομάδα που φιλοξενεί το “Green Games Jams” για να ενθαρρύνει τους προγραμματιστές να κάνουν παιχνίδια που εκπαιδεύουν τους παίκτες για την κλιματική αλλαγή και θα εργάζονται σε εθελοντικά πρότυπα για την παρακολούθηση των εκπομπών άνθρακα των παιχνιδιών.
«Η σπατάλη ενέργειας και η σπατάλη χρημάτων είναι ανόητη», είπε η Trista Patterson, η οποία διευθύνει τον τομέα βιωσιμότητας στο Xbox. «Όποιος αναζητά την πιο προηγμένη εμπειρία παιχνιδιού δεν θέλει ένα κομμάτι υλικού που είναι πιο ζεστό ή που καταναλώνει περισσότερη ενέργεια χωρίς καμία απολύτως αλλαγή στην εμπειρία του», πρόσθεσε.
Ωστόσο, οι κινήσεις αυτές έχουν προκαλέσει διαμάχες. Τον Ιανουάριο, συντηρητικοί σχολιαστές και πολιτικοί κατηγόρησαν το Xbox ότι έκανε τα βιντεοπαιχνίδια να «ξυπνήσουν» αφού κυκλοφόρησε την προαιρετική λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας. Και ακόμη και εκείνοι που πιέζουν για πιο «πράσινα παιχνίδια» αναγνωρίζουν ότι η βιομηχανία μπορεί να κάνει μόνο συγκεκριμένα πράγματα για να περιορίσει τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας.
Η τελική λύση θα ήταν ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας που λειτουργεί με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. «Δεν πρόκειται να φτάσουμε στο καθαρό μηδέν απλώς βρίσκοντας προσωρινές λύσεις», δήλωσε ο Ben Abraham, επικεφαλής της έρευνας στη μη κερδοσκοπική Sustainable Games Alliance.
Οι περισσότερες από τις εκπομπές θερμοκηπίου των παιχνιδιών προέρχονται από την ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιούν οι παίκτες για να τροφοδοτήσουν τις κονσόλες, τους υπολογιστές και τις κινητές συσκευές τους, σύμφωνα με έκθεση του ΟΗΕ.
Οι υπολογιστές και οι κονσόλες χρησιμοποιούν όλο και περισσότερη υπολογιστική ισχύ καθώς οι εταιρείες ανταγωνίζονται για να προσφέρουν τα πιο προηγμένα γραφικά. Ο αριθμός των pixel που μια κονσόλα αιχμής μπορεί να συσκευάσει σε μια οθόνη έχει εκτιναχθεί από 2 εκατομμύρια σε 8 εκατομμύρια και σε 33 εκατομμύρια σε λίγο περισσότερο από μια δεκαετία. Παρόλο που οι κονσόλες έχουν γίνει πιο αποτελεσματικές, η ισχύς που απαιτείται για την αναπαραγωγή των πιο παιχνιδιών συνεχίζει να αυξάνεται.
Η πλειοψηφία των παικτών σήμερα παίζει σε κινητές συσκευές. Επειδή οι παίκτες δεν θέλουν τα παιχνίδια να εξαντλούν την μπαταρία τους ή να ζεσταίνουν τα smartphone ή τα tablet τους, οι προγραμματιστές εργάζονται σκληρά για να κάνουν τα παιχνίδια για κινητά να εκτελούνται με λιγότερη ενέργεια. Ομοίως, το Nintendo Switch – μια κονσόλα που λειτουργεί επίσης ως φορητή συσκευή – χρησιμοποιεί λιγότερο από το ένα δέκατο της ενέργειας από το plug-in PlayStation ή Xbox.
Αναγνωρίζοντας τον μεγάλο ρόλο που παίζουν οι κονσόλες και οι υπολογιστές στη δημιουργία εκπομπών βιντεοπαιχνιδιών, το Xbox δημιούργησε ένα σύνολο εργαλείων για τους προγραμματιστές για να παρακολουθούν πόση ενέργεια χρησιμοποιούν τα παιχνίδια τους και να μειώνουν την ενέργεια σε μέρη που πιθανώς δεν θα επηρεάσουν την εμπειρία των παικτών.
Όταν κάποιος κάνει παύση σε ένα παιχνίδι “Halo Infinite”, για παράδειγμα, εμφανίζεται το μενού ρυθμίσεων και καλύπτει ολόκληρη την οθόνη. Αλλά μέχρι πρόσφατα, το παιχνίδι εξακολουθούσε να καταναλώνει ενέργεια για να δημιουργεί λεπτομερή σκηνικά στο παρασκήνιο, «παρά το ότι οι παίκτες μας δεν μπορούσαν καν να δουν αυτά τα στοιχεία», έγραψαν οι προγραμματιστές του Halo σε μια πρόσφατη μελέτη. Φέτος, το “Halo Infinite” άρχισε να μειώνει την ανάλυση γραφικών όταν ένας παίκτης πατήσει παύση, κάτι που μείωσε τη χρήση ενέργειας κατά 15%.
Άλλα στούντιο έχουν επίσης συνειδητοποιήσει ότι τα παιχνίδια τους χρησιμοποιούσαν τόση ή ακόμα περισσότερη ισχύ για την εμφάνιση των οθονών μενού όπως κατά τη διάρκεια του έντονου παιχνιδιού.
Το Fortnite μείωσε την ποιότητα των γραφικών όσο οι παίκτες βρίσκονται σε διαδικτυακά «λόμπι» περιμένοντας να ξεκινήσει ένα παιχνίδι και εξοικονόμησε 200 μεγαβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας την ημέρα — όσο η μέση απόδοση επτά ανεμογεννητριών στις ΗΠΑ.
Το Elder Scrolls Online περιόρισε τα γραφικά όταν οι παίκτες ανοίγουν τις οθόνες μενού ή μένουν σε αδράνεια για πέντε λεπτά, και οι προγραμματιστές του ανέφεραν πτώση 5% στη συνολική χρήση ενέργειας.
Νωρίτερα αυτό το έτος, οι προγραμματιστές πίσω από το Call of Duty παρουσίασαν την προεπιλεγμένη δυνατότητα “Eco Mode” που μειώνει τα γραφικά όταν οι παίκτες ανοίγουν το μενού ή περιμένουν στα λόμπι. Μέσα σε δύο μήνες από την κυκλοφορία του, σχεδόν 1 στους 10 παίκτες κονσόλας και 1 στους πέντε παίκτες PC απενεργοποίησαν χειροκίνητα τη λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας.
Πηγή: Lifo.gr / Washington Post