Ο Banksy αποκάλυψε μια νέα δουλειά μέσω του λογαριασμού του στο Instagram. Η εικόνα δείχνει μια μητέρα και ένα μωρό που θηλάζει, παραπέμποντας έντονα σε παραδοσιακές απεικονίσεις της Παναγίας και του Παιδιού. Το στήθος της γυναίκας φαίνεται τρυπημένο από το σκουριασμένο μέταλλο στο οποίο κάθεται ο πίνακας, ενώ το παιδί είναι φαινομενικά ταλαιπωρημένο.
Η ανάρτηση στο Instagram, η οποία εμφανίστηκε γύρω στις 2 μ.μ. δεν έχει καμία ένδειξη της τοποθεσίας του πίνακα, αλλά ούτε και κάποια πληροφορία για το πώς μπορεί να ερμηνευθεί, συνηθισμένη πρακτική του Banksy.
Ορισμένοι σχολιαστές συνδέουν τα φαινομενικά δεινά της μητέρας, με την πόλη της Βηθλεέμ – που βρίσκεται στη Δυτική Όχθη της Παλαιστίνης – και τον τρέχοντα πόλεμο Ισραήλ-Χαμάς. Άλλωστε ο καλλιτέχνης παίρνει ξεκάθαρη στάση με το έργο του εδώ και πολλά χρόνια υπέρ του Παλαιστινιακού λαού και κατά της Ισραηλινής κατοχής.
Ένας άλλος χρήστης προσέφερε μια διαφορετική ερμηνεία, ρωτώντας: «Μήπως αυτό σημαίνει ότι οι επιλογές του τρόπου ζωής μιας μητέρας επηρεάζουν το γάλα που ταΐζει στο μωρό της, το οποίο δεν έχει άλλη επιλογή από το να το αποδεχτεί; Ή μήπως ότι οι χημικές ουσίες στο φαγητό μας πηγαίνουν απευθείας από τη μητέρα στο μωρό μέσω του θηλασμού;»
Όποια και αν είναι η ερμηνεία, ένα είναι σίγουρο: Ο καλλιτέχνης χτυπάει πάντα τις στιγμές ανάγκης για σκέψη και αυτοκριτική.
Η δημοσίευση είναι η πρώτη που εμφανίζεται στον λογαριασμό του καλλιτέχνη στο Instagram από τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους, όταν ολοκλήρωσε τη σειρά των εννέα έργων με θέμα τα ζώα. Αυτή η σειρά περιελάμβανε μια κατσίκα, δύο ελέφαντες, τρεις πιθήκους που αιωρούνται, έναν λύκο που ουρλιάζει, μια γάτα που τεντώνεται, πελεκάνους, ένα κοπάδι πιράνχας, έναν ρινόκερο που έτρεχε σε αυτοκίνητο και έναν γορίλα που φαινομενικά οδηγούσε σε απόδραση από τον ζωολογικό κήπο του Λονδίνου.
Σε αυτό το τελευταίο έργο δεν είναι η πρώτη φορά που ο καλλιτέχνης του δρόμου φαινομενικά αναφέρεται στην Παναγία και το Παιδί. Το έργο Toxic Mary του 2003 δείχνει μια φιγούρα της Madonna να ταΐζει ένα μωρό από ένα μπιμπερό που φέρει ένα κρανίο, σύμβολο τοξικότητας. Η μπογιά έσταζε σε αυτήν την εικόνα εμπνευσμένη από την Αναγέννηση, σαν να έλιωνε.
Πηγή: The Art Newspaper