Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από την Ocado Retail και αναλύθηκε από τον καθηγητή Charles Spence, καθηγητή Πειραματικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, διαπίστωσε ότι οι καρδιακοί παλμοί των καταναλωτών αυξήθηκαν κατά 44%, φτάνοντας τους 115bpm, όταν ψώνιζαν τρόφιμα σε ένα πολυσύχναστο σούπερ μάρκετ κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.

Αυτό είναι το ίδιο επίπεδο άγχους με την παρακολούθηση μιας ταινίας τρόμου (έως 110bpm), με ένα αγχωτικό διαγώνισμα (έως 115bpm), με την αντιμετώπιση δύσκολων ερωτήσεων σε μια συνέντευξη για δουλειά (έως 115bpm) ή με ένα ραντεβού στα τυφλά (106bpm).
Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι καρδιακοί παλμοί των καταναλωτών που ψώνιζαν ηλεκτρονικά κορυφώθηκαν στα 82bpm, 29% χαμηλότερα από εκείνους των καταναλωτών στο κατάστημα.

Οι μεγάλες ουρές στα ταμεία ήταν ο κορυφαίος κατασταλτικός παράγοντας, ακολουθούμενος από τα γεμάτα καταστήματα και τα άδεια ράφια. Η μελέτη διαπίστωσε ότι κατά μέσο όρο, οι καταναλωτές των Χριστουγέννων ξοδεύουν μία ώρα και 53 λεπτά για την εορταστική τους βόλτα στα τρόφιμα, με τους περισσότερους να χρειάζονται περισσότερες από δύο διαδρομές για να εξασφαλίσουν ότι έχουν όλα τα απαραίτητα. Πολλοί εξακολουθούν να βρίσκονται να κάνουν εξορμήσεις της τελευταίας στιγμής για γάλα, ψωμί και πατάτες.

Όταν ψώνιζαν ηλεκτρονικά, οι συμμετέχοντες είχαν μέσο καρδιακό ρυθμό 79bpm κατά τη διάρκεια των χριστουγεννιάτικων αγορών τους, ο οποίος είναι συγκρίσιμος με την εξάσκηση της γιόγκα ή το χάιδεμα ενός κατοικίδιου ζώου. Η Laura Harricks, Chief Customer Officer της Ocado, δήλωσε: «Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι πιστεύουμε ακράδαντα στα οφέλη των ηλεκτρονικών αγορών στην Ocado, αλλά είναι συναρπαστικό να βλέπουμε τα αποτελέσματα της έρευνας και το πόσο μεγάλη διαφορά μπορεί να κάνει στα επίπεδα του εποχιακού άγχους.

Ωστόσο, όπως και να επιλέξουν οι άνθρωποι να ψωνίσουν αυτά τα Χριστούγεννα, ελπίζουμε ότι αυτή η έρευνα θα τους βοηθήσει να αναγνωρίσουν και να αποφύγουν μερικά από τα μεγαλύτερα ερεθίσματα που προκαλούν άγχος στις εορταστικές αγορές και έτσι να βρουν λίγη περισσότερη γαλήνη αυτές τις γιορτές».

Ο καθηγητής Charles Spence δήλωσε: «Οι καρδιακοί παλμοί αυξάνονται όταν αντιμετωπίζουμε άγχος, καθώς η αδρεναλίνη αντλεί μέσα στο σώμα – και δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το χάος των χριστουγεννιάτικων αγορών για να το προκαλέσει. Το πείραμα έδειξε ότι τα ψώνια στο κατάστημα κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου μπορούν να εκτοξεύσουν τους καρδιακούς παλμούς και τα επίπεδα άγχους στα ύψη, ενώ τα ηλεκτρονικά ψώνια προσφέρουν μια πολύ πιο ήρεμη εμπειρία.

Πηγή: Cibum

[mc4wp_form id="278"]