
Μια ιδιοκτήτρια ενός καταστήματος με αντίκες στην Πενσυλβάνια πλήρωσε μόλις 12 δολάρια για αυτό που θα μπορούσε να είναι ένα πρωτότυπο σχέδιο του Γάλλου ιμπρεσιονιστή Pierre-Auguste Renoir.
Τον Ιανουάριο, η Heidi Markow, της Salvage Goods Antiques στο Easton της Πενσυλβάνια, βρήκε το έργο σε μια συλλεκτική δημοπρασία στην κομητεία Montgomery. Είπε στο ABC News ότι, αφού προσδιόρισε το κομμάτι «ως κάτι ιδιαίτερο», ο γιος της Carl Paolina έκανε προσφορά για τρία έργα, ενώ η Markow συνέχισε να κοιτάζει άλλα αντικείμενα προς πώληση. Ο Paolina πλήρωσε 12 δολάρια για καθένα από αυτά.
Το ζευγάρι είπε ότι μόλις αργότερα έμαθαν ότι το έργο ήταν του Renoir, κάτι που είπαν ότι πιστεύουν ότι ισχύει με βάση την υπογραφή του σχεδίου, το πλαίσιο του και τον τύπο χαρτιού που χρησιμοποιήθηκε. Ισχυρίζονται ότι υπάρχει μια σφραγίδα στο πίσω μέρος του πλαισίου που δείχνει ότι το έργο εισήχθη στις Ηνωμένες Πολιτείες προτού πουληθεί στον συλλέκτη και επιμελητή έργων τέχνης Louis C. Madeira IV.
Η Markow είπε ότι παρακολουθούσε ντοκιμαντέρ του Renoir για μήνες και η ίδια ανέλαβε τη δική της έρευνα μετά το αρχικό εύρημα προτού τελικά επικοινωνήσει με τον οίκο δημοπρασιών Sotheby’s. Ο οίκος την παρέπεμψε σε έναν εκτιμητή τέχνης που επιβεβαίωσε το εύρημα ως Renoir. «Είμαι προσεκτικά αισιόδοξη με βάση την εκτεταμένη έρευνά μου και την προέλευση που τη συνδέει με την αξιότιμη οικογένεια της Μαδέρας της Φιλαδέλφειας. Ωστόσο, θέλω να τονίσω ότι δεν είμαι ειδική στον Renoir ή στον έλεγχο ταυτότητας έργων τέχνης», είπε η Markow σε δήλωσή της στο ARTnews.
Το μη κερδοσκοπικό Ινστιτούτο Wildenstein Plattner με έδρα τη Νέα Υόρκη, το οποίο είναι αφιερωμένο στην ιστορική έρευνα της τέχνης, κάλεσε στη συνέχεια τη Markow να υποβάλει το σχέδιο για πρόσθετη αξιολόγηση. Εάν οι ειδικοί στο ίδρυμα βρουν επίσης ότι το σχέδιο είναι ένας πρωτότυπος Renoir, το κομμάτι θα συμπεριληφθεί στον επίσημο κατάλογό του raisonné αφιερωμένο στον καλλιτέχνη. Η αναθεώρηση έχει προγραμματιστεί για τις 10 Απριλίου.
«Γι’ αυτό εμπιστεύομαι την εξέταση στο Ινστιτούτο Wildenstein Plattner», συνέχισε η Markow. «Η τεχνογνωσία τους είναι ζωτικής σημασίας για τον προσδιορισμό του αν αυτό το κομμάτι αξίζει να συμπεριληφθεί στον κατάλογό τους. Ως εκτιμήτρια, πιστεύω στη σημασία του ενδελεχούς ελέγχου και της ανάλυσης από εμπειρογνώμονες στον κόσμο της τέχνης. Ανυπομονώ για τα ευρήματά τους και είμαι ευγνώμων για την ευκαιρία να συνεισφέρω δυνητικά στην κατανόηση του έργου του Renoir».
Το σχέδιο με κάρβουνο 44 επί 43 εκατοστών πιστεύεται ότι είναι ένα πορτρέτο της συζύγου του Renoir, Aline Charigot και χρονολογείται στα τέλη του 19ου αιώνα.
Πηγή: ARTnews / Κεντρική φωτογραφία: Heidi Markow