
Όλα αλλάζουν στον κόσμο της ιταλικής μόδας. Η Gucci όρισε τον Demna Gvasalia ως τον δημιουργικό της διευθυντή, καθώς ο πολυτελής οίκος προσπαθεί να γυρίσει την τύχη του.
Ο Demna – ο οποίος ακούει μόνο στο μικρό του όνομα, από το 2021 – θα ξεκινήσει τον νέο του ρόλο στις αρχές Ιουλίου, επιβεβαίωσε ο ιδιοκτήτης της Gucci Kering στο CNN μέσω δελτίου τύπου. Ωστόσο, ως ένδειξη ότι οι επενδυτές δεν αντιμετώπισαν ευγενικά το ραντεβού του Demna, οι μετοχές της Kering στο Παρίσι υποχώρησαν απότομα στις αρχές της διαπραγμάτευσης της Παρασκευής. Ο διορισμός έρχεται αφότου ο Kering είπε τον περασμένο μήνα ότι θα χωρίσει τους δρόμους του με τον πρώην σχεδιαστή Sabato De Sarno, ο οποίος υπηρέτησε ως δημιουργικός επικεφαλής της Gucci μόνο για δύο χρόνια. Οι πωλήσεις στην Kering έχουν επιβαρυνθεί από τις αδύναμες επιδόσεις της Gucci, της μεγαλύτερης επωνυμίας της, που αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ των πωλήσεων του γαλλικού ομίλου πολυτελείας και τα δύο τρίτα των κερδών.
Για ολόκληρο το έτος 2024, τα έσοδα της Kering μειώθηκαν κατά 12% στα 17,2 δισεκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων η Gucci αντιπροσώπευε 7,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Η Kering, στην οποία ανήκουν επίσης οι Bottega Veneta, Saint Laurent και McQueen, επαίνεσε τη θητεία του Demna στη Balenciaga, όπου ήταν δημιουργικός διευθυντής από το 2015, κατά την οποία «επαναπροσδιόρισε τη σύγχρονη πολυτέλεια, κερδίζοντας παγκόσμια αναγνώριση και εδραιώνοντας την εξουσία του στη βιομηχανία», σύμφωνα με δήλωση που εστάλη μέσω email.
Ο όμιλος δεν ανακοινώνει οικονομικά αποτελέσματα για την Balenciaga, οίκος που εμπίπτει στην κατηγορία «Άλλοι οίκοι», με έσοδα που ανήλθαν σε 3,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024. Μεταξύ των best seller του Demna στην Balenciaga ήταν τα ογκώδη αθλητικά παπούτσια Triple S και το trainer Speed με εφαρμογή που μοιάζει με κάλτσα. Οι τσάντες του, συμπεριλαμβανομένου του πρόσφατου στυλ Rodeo με την Kim Kardashian στην καμπάνια και το Le City, που αναβίωσαν τη δεκαετία του 2000, έγιναν επίσης δεκτά με μεγάλο θαυμασμό.
Ωστόσο, η θητεία του Demna δεν ήταν χωρίς διαμάχες: Το 2022, η Balenciaga έλαβε εκτεταμένες αντιδράσεις από τους λάτρεις της, όταν κυκλοφόρησε μια διαφημιστική καμπάνια. Μετά από σφοδρή διαδικτυακή κριτική και μήνυση 25 εκατομμυρίων δολαρίων κατά της εταιρείας παραγωγής, η Balenciaga παραδέχτηκε «μια σειρά από σοβαρά λάθη για τα οποία αναλαμβάνει την ευθύνη» και απέσυρε τις καμπάνιες. Ο Demna έχει επίσης γίνει πρωτοσέλιδο με τις προκλητικές δημιουργίες του, όπως μια έκδοση $2.000 της κλασικής τσάντας της Ikea και της “destrayn the blue” για $1.850.
Ο François-Henri Pinault, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Kering, δήλωσε ότι η συνεισφορά του Demna την τελευταία δεκαετία τόσο στον όμιλο όσο και στο brand ήταν «τεράστια», προσθέτοντας ότι «η δημιουργική του δύναμη είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται η Gucci». «Η βαθιά κατανόηση της σύγχρονης κουλτούρας από τον Demna, σε συνδυασμό με την εκτεταμένη εμπειρία του στη σύλληψη οραματικών έργων, τον καθιέρωσαν ως έναν από τους πιο σημαντικούς και επιτυχημένους δημιουργικούς της γενιάς του», πρόσθεσε η Francesca Bellettini, αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος της Kering, υπεύθυνη για την ανάπτυξη επωνυμίας.
Η ανακοίνωση ακολουθεί την είδηση ότι η Donatella Versace παραιτείται από τη θέση της ως chief creative officer της Versace, έναν ρόλο που είχε από το 1997, και θα παραδώσει τα ηνία στον πρώην διευθυντή εικόνας και σχεδίασης της Miu Miu, Dario Vitale. Ένας νέος σχεδιαστής για την Balenciaga δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.
Πηγή: CNN UK