«Στη φυλή των Άσματ πιστεύουν ότι οι κροκόδειλοι είναι μετενσαρκώσεις κακών ανθρώπων, κακών ανθρώπων που έχουν βλάψει τη φυλή στο παρελθόν. Είναι όλο ένας κύκλος. Κυκλικό κακό. Οπότε οι άνθρωποι της φυλής κυνηγούν αυτούς τους κροκόδειλους και τους σκοτώνουν για να σταματήσουν το κακό».

Το κακό άπαξ και σε αγγίξει, έχει τη δύναμη να μείνει ανεξίτηλο πάνω στο δέρμα της μνήμης σου για πάντα. Μένει εκεί καμουφλαρισμένο στο όνομα του «ο χρόνος όλα τα γιατρεύει» και ξυπνά κάθε φορά που μυρωδιές και αντικείμενα κάνουν ταξίδι στο μέλλον. Σε αυτή την παράσταση, το κακό είναι ένας άντρας με εξουσία, ένας πατέρας, τόσο τρομακτικός όσο και βάρος ασήκωτο, γιατί είναι τόσο αποκρουστικά συχνό οι γυναίκες να φροντίζουν τους κακοποιητές τους.

Βρισκόμαστε στην εποχή των «ταραχών» (Troubles), στην περίοδο των βίαιων συγκρούσεων από το 1968 έως το 1998 στη Βόρεια Ιρλανδία μεταξύ των προτεσταντών, που επιθυμούσαν η επαρχία να παραμείνει μέρος του Ηνωμένου Βασιλείου και των Ρωμαιοκαθολικών που ήθελαν τη Βόρεια Ιρλανδία να γίνει μέρος της δημοκρατίας της Ιρλανδίας. Η βάση λοιπόν της παράστασης μοιάζει ήδη βαθιά πολιτική. Μέσα σε αυτές τις αναταραχές που είναι αισθητές πίσω από την πόρτα και έξω από το παράθυρο καθόλη τη διάρκεια του έργου, δύο αδερφές συναντιούνται μετά από 11 χρόνια στο σπίτι που μεγάλωσαν. Αυτή που έρχεται είναι η Φιάννα, μια επαναστάτρια, μια αδελφή που ανέλαβε την ευθύνη και πέρασε 8 χρόνια στη φυλακή, μια μαχήτρια του IRA, μια γυναίκα που άντεξε και γύρισε για να θάψει ένα ανθρώπινο τέρας. Αυτή που συνεχίζει να μένει εκεί, στο αποστειρωμένο πατρικό είναι η Αλάννα, μια γυναίκα – φροντίστρια, θεοσεβούμενη, υποτακτική και μαζεμένη στη γωνιά που ορίζει η πατριαρχία στις γυναίκες που μένουν πίσω.

Οι ψυχές των δύο αυτών αδερφών συγκατοικούν με τους δαίμονες της παιδικής τους ηλικίας, οι οποίοι ορίζουν τις συμπεριφορές και τις αντιδράσεις τους. Η συνάντησή τους λοιπόν είναι πάρα πολύ σημαντική για τη λύτρωσή τους από αυτούς. Και οι δύο έχουν υποφέρει διαφορετικά, αλλά με την ίδια ένταση που υποφέρουν όλες οι γυναίκες που μεγαλώνουν στο ίδιο σπίτι με τους κακοποιητές τους. Ο κακοποιητής είναι πια ανάπηρος, όμως ορίζει ακόμα με τη δύναμη του φύλου του τις ζωές και των δύο. Και τις ορίζει χωρίς καν να εμφανίζεται στη σκηνή – μέχρι που εμφανίζεται.

Το κείμενο είναι πλήρες: Πλήρες σε νοήματα, συναισθήματα, γέλιο και τραγικότητα, σε αξιοσημείωτες ερμηνείες, σε γυναικεία αλληλεγγύη. Οι δύο αδερφές καταστρώνουν ένα σχέδιο εκδίκησης γεμάτο αίματα, υπαρξιακές αναζητήσεις, συγκρούσεις, αβεβαιότητα, θάρρος και ό, τι συμβάλλει στην κάθαρση των θυμάτων. Συμπληρώνουν η μία την άλλη στη διαδρομή προς τη σωτηρία μιας ζωής που δε διάλεξαν αλλά υπέμειναν μέχρι να μην αντέχουν άλλο.

Η παράσταση λοιπόν, μιλάει για μια εξέγερση που άργησε να έρθει αλλά δε γινόταν να αποφευχθεί. Μία εξέγερση που πυροδοτείται από μία συνάντηση δύο αδερφών – θυμάτων, που καταφέρνουν να κοιτάξουν το τέρας της πατριαρχίας κατάματα και να το αντιμετωπίσουν. Η συνεργασία τους ποτισμένη αμοιβαία αγάπη και μίσος για το ίδιο πρόσωπο, είναι ανίκητη πάρα την ύπουλη ευαλωτότητα που αναδύεται δειλά μα επίμονα κάθε φορά που συνειδητοποιούν πόσο μακριά έχουν φτάσει.

Όλα τα παραπάνω μας προσφέρονται κάτω από το πέπλο μιας γενναιοδωρίας σε ερμηνείες, καθώς οι δύο πρωταγωνίστριες καταφέρνουν να κάνουν το κείμενο να γυρίζει γύρω από το υποκριτικό τους ταλέντο. Έτσι, αυτή η παράσταση από την αρχή μέχρι το τέλος είναι πιστή σε όλα εκείνα τα στοιχεία που συνθέτουν μια παράσταση αξιόλογη και πετυχημένη, μα και διαφορετική από ότι έχετε δει ως τώρα, καθώς δε βλέπουμε συχνά στις θεατρικές σκηνές μαύρες κωμωδίες γεμάτες σύμβολα και σουρεαλισμό.

Κι ενώ παίρνει κάθε εβδομάδα παράταση, προς το παρόν μπορείτε σίγουρα να τη δείτε στο Θέατρο του Νέου Κόσμου μέχρι τις 23/3.

Συντελεστές

Κείμενο: Μέγκαν Τάιλερ
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Μετάφραση: Αλέξανδρος Σφακιανάκης
Σχεδιασμός Φωτισμών: Εβίνα Βασιλακοπούλου
Σκηνογράφος: Μαγδαληνή Αυγερινού
Μουσική σύνθεση: Γιώργος Πούλιος
Βοηθός σκηνοθέτη: Πάνος Κορογιαννάκης
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Ερμηνεία: Δημήτρης Γεωργαλάς, Άννα Καλαϊτζίδου, Σύρμω Κεκέ, Θοδωρής Λαμπρόπουλος
Επιμέλεια κίνησης – Χορογράφος: Ξένια Θεμελή
Ειδικές κατασκευές: Αλέκος Μπουρελιάς
Βοηθός σκηνογράφου – ενδυματολόγου: Βασιλική Ζωχιού

Κλείστε τα εισιτήριά σας, εδώ.

[mc4wp_form id="278"]