Αρκετές ταινίες με χαμηλές επιδόσεις στα Όσκαρ είχαν ένα κοινό χαρακτηριστικό: Την ωμή προθυμία να ασχοληθείς με το σεξ.

Ενδεικτικά: Η σταρ του “Babygirl” Nicole Kidman, που υποδύεται μια γυναίκα που έρχεται πιο κοντά στο να κατανοήσει τη σαρκική της πλευρά μετά από μια σχέση με τον ασκούμενο της, προώθησε την ταινία της πιο σκληρά από ποτέ. Το ίδιο έκανε και ο πρωταγωνιστής του “Queer” Daniel Craig, ως ένας ερωτευμένος ομοφυλόφιλος που εκφράζει μέσω της σωματικότητας ό,τι δεν μπορεί με λόγια. Κανένας ηθοποιός δεν πήρε υποψηφιότητα.

Το “Challengers”, με μια ερωτική αίσθηση με επικεφαλής την Zendaya που φαινόταν έτοιμο να ανταγωνιστεί στη μάχη για τα αγαλματίδια με ένα σενάριο που πιέζει τα όρια, δεν έφτασε πουθενά, ενώ το “Nosferatu”, μια συναρπαστική γοτθική απεικόνιση του πόθου στην άκρη του θανάτου, δε θα αγωνιστεί για το Όσκαρ Καλύτερης Εικόνας που κάποιοι εικάζουν ότι μπορούσε.

Κανένα από αυτά δεν είναι αληθινό σοκ. Οι καμπάνιες της Kidman και του Craig έμοιαζαν να χάνουν το κύμα καθώς οι υποψηφιότητες των προπομπών διέφευγαν, ενώ το “Callengers” μπορεί απλώς να έχει ξεθωριάσει από τη μνήμη — και το “Nosferatu” μπορεί να πάρει τις υποψηφιότητες για τις κατασκευές του (και το box-office του) ως ανταμοιβή.

Κατά τα άλλα, μεταξύ των μεγαλύτερων εκπλήξεων ήταν η απουσία τόσο της Pamela Anderson όσο και (ειδικά) της σκληροτράχηλης αγωνίστριας Jamie Lee Curtis για το “The Last Showgirl”, μια ταινία για το μπουρλέσκ του Λας Βέγκας που ακολουθεί την αντίστοιχη της Ανατολικής Ακτής το 2019 με τίτλο “Hustlers”, μια άλλη δημοφιλής ταινία για την οποία τα Όσκαρ δεν άφησαν χώρο.

Το “Hustlers” παρέχει μια ενδιαφέρουσα σύγκριση. Στην κούρσα των Όσκαρ του 2019, η Jennifer Lopez είχε αναδειχθεί ως πιθανή νικήτρια για την υποστηρικτική της ερμηνεία ως στρίπερ που ξεπερνάει τους πελάτες της – ήταν μια ακατέργαστη και ειλικρινής δουλειά από μία σούπερ σταρ που δεν είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε. Και η Lopez έχασε την υποψηφιότητα κάτι που υποδηλώνει ότι αυτή η συγκεκριμένη επανάληψη της Ακαδημίας δεν βραβεύει αυτό το συγκεκριμένο είδος ταινιών. Στη θεματολογία του, το “Hustlers” μοιάζει με το “The Last Showgirl”, με τη χορεύτρια να μένει στα κρύα του λουτρού.

Μεταξύ των ταινιών που ήταν υποψήφιες, το “The Substance”, υποψήφια καλύτερης ταινίας με υπεραπόδοση, φέρει με την εκπληκτική του ειλικρίνεια το άκρο στο οποίο το ανθρώπινο σώμα μπορεί να ωθηθεί δτα άκρα. Η βία, ίσως, είναι πάντα πιο αποδεκτή στο Χόλιγουντ από το σεξ.

Και το “Anora”, υποψήφια για καλύτερη ταινία φέτος, φαίνεται να παρέχει το αντεπιχείρημα στην ιδέα ότι η Ακαδημία περιφρονεί τις ταινίες για σεξουαλικά ζητήματα: Όπως και το “Hustlers”, είναι για μια στρίπερ της οποίας η εμφάνιση την ανταμείβει με τρόπους που δεν είχε φανταστεί. Αλλά από τη μέση και μετά είναι μια ταινία δρόμου με ένα τρελό κυνηγητό στη νύχτα του Μπρούκλιν, που βγάζει το σεξ από το τραπέζι. Το “Anora” αφορά τον λεπτό ιστό των σχέσεων μεταξύ των χαρακτήρων του. Το σεξ στο “Anora” (όπως και στο περσινό βραβευμένο με πολλά Όσκαρ “Poor Things”) είναι τελικά η αρχή μιας πραγματικής ιστορίας.

Στο “Queer”, στο “Babygirl” και ειδικά στο “Challengers”, το σεξ είναι η ιστορία – σε βαθμό που κάθεσαι, ίσως άβολα. Ενώ το “Callengers” είναι ένα έργο υπέρτατου ελέγχου, τόσο το “Queer” και το “Babygirl” σπρώχνουν τους πρωταγωνιστές τους σε μπαρόκ και αποκαλυπτικές εκφράσεις πόθου, αυτές που προκαλούν άβολο γέλιο στην αμεσότητά τους. Είναι η επιθυμία του Craig για τον Drew Starkey, της Kidman για τον Harris Dickinson και η επιθυμία της Zendaya να τοποθετήσει τους δύο άντρες που την κυνηγούν σε απέναντι πλευρές, που τους ωθεί σε νέα και παράξενα μέρη.

Οι φετινές υποψηφιότητες για Όσκαρ είναι αξιέπαινες και ευρείας κλίμακας — εκπληκτικά πολιτικές (από το “I’m Still Here” στην καλύτερη ταινία έως το “The Apprentice”, δύο υποψηφιότητες, για τον Sebastian Stan και τον Jeremy Strong στους αγώνες υποκριτικής) και κυμαίνονται από υπερπαραγωγές όπως “Wicked” και “Dune: Part Two” σε ελάχιστα προβληθείσες ταινίες όπως το “Nickel Boys”.

Απλά μπορεί ακόμα να υπάρχουν μέρη που η Ακαδημία, προς το παρόν, δεν θέλει πραγματικά να πάει.

Πηγή: Variety

[mc4wp_form id="278"]