Το Kunstverein στο Αμβούργο, ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης στη Γερμανία, δήλωσε την Παρασκευή ότι μέρος μιας εγκατάστασης της καλλιτέχνιδας Phoebe Collings-James που αναφέρεται στην Παλαιστίνη υπέστη βανδαλισμό σε αυτό που το ίδρυμα περιέγραψε ως «πολιτικά στοχευμένη» πράξη.
Το έργο “red earth, blood earth, blood brother earth [kick dirt]” (2024), ανατέθηκε για την ομαδική έκθεση “In and Out of Place. Land after Information 1992–2024”, που άνοιξε τον Σεπτέμβριο. Στο Instagram, το μουσείο είπε ότι ένας άγνωστος επισκέπτης είχε στοχεύσει συγκεκριμένα ένα τμήμα της εγκατάστασης που περιελάμβανε τη λέξη «Παλαιστίνη». Περαιτέρω λεπτομέρειες σχετικά με την έκταση του βανδαλισμού ή τις απαιτούμενες επισκευές δεν αποκαλύφθηκαν. Το Kunstverein καταδίκασε την πράξη, αποκαλώντας την βανδαλισμό με «πολιτικά κίνητρα». Οι γερμανικές αρχές ερευνούν το περιστατικό ως πιθανό έγκλημα μίσους, ανέφερε το μουσείο.
Η Collings-James, ένας πολυεπιστημονικός καλλιτέχνης γεννημένος στο Λονδίνο, παράγει εγκαταστάσεις που ενσωματώνουν κεραμικά, ζωγραφική και ήχο, συχνά παραπέμποντας σε ιστορίες της αποικιοκρατίας και συνδέοντας δεσμούς με την ευρύτερη μαύρη διασπορά. Η μεγάλης κλίμακας εγκατάσταση παραπέμπει στο ποίημα του Aimé Césaire, Return to My Native Land (1939) σε μήκος βιβλίου. Για την εγκατάσταση, ο Collings-James κάλυψε ένα από τα δάπεδα της γκαλερί του μουσείου με ροζ αποξηραμένο πηλό. Στη συνέχεια, ο καλλιτέχνης χάραξε τον πηλό με σχέδια και φράσεις και τον στόλισε με μαύρα κεραμικά τριαντάφυλλα και αναφορές στην Παλαιστίνη, την Αϊτή, το Σουδάν και το Κονγκό.
Σε συνέντευξή του στο FAD, η Collings-James περιέγραψε τα γλυπτά λουλούδια ως φόρο τιμής σε αυτές τις χώρες, με τον καλλιτέχνη να λέει ότι ήθελαν «να τους βάλουν ένα τριαντάφυλλο».
Η Collings-James δεν έχει απαντήσει ακόμη στο αίτημα για σχόλιο.
Πηγή: ARTnews