Τι θα επιθυμούσαμε περισσότερο από ή μια νέα «θαυματουργή» κρέμα προσώπου ή το τζιν με την τέλεια εφαρμογή; Το να ζούμε περισσότερο και καλύτερα, τουλάχιστον σύμφωνα με έρευνα που αποκαλύπτει τα top trends των καταναλωτών για το 2025.
Η μακροζωία πρόκειται να κυριαρχήσει στον τομέα της ευεξίας το 2025, σύμφωνα με την έκθεση της Euromonitor International «Top Global Consumer Trends 2025». Η έρευνα της εταιρείας ανάλυσης δεδομένων σε περισσότερους από 40.000 καταναλωτές έδειξε ότι είμαστε πλέον έτοιμοι και αποφασισμένοι να κάνουμε ενσυνείδητα αλλαγές στην καθημερινότητά μας προκειμένου να «φροντίσουμε» τον μελλοντικό μας εαυτό, με στόχο να ζούμε με καλύτερη υγεία και ποιότητα ζωής για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με την έρευνα, πολλοί πιστεύουν πλέον ότι θα είναι πιο υγιείς τα επόμενα χρόνια από ό,τι είναι τώρα (το 52% συμφωνεί με αυτή τη δήλωση, σε σύγκριση με το 46% το 2023) και αυτό συμβαίνει επειδή επενδύουν σε «προληπτικές, εξειδικευμένες λύσεις».
«Διαβάζοντας» αυτή την τάση, που δεν είναι καινούρια, πολλά brands την αξιοποιούν προσφέροντας καινοτόμα προϊόντα και τεχνολογίες που την υποστηρίζουν. Η ψηφιακή παρακολούθηση της υγείας και της φυσικής μας κατάστασης μέσω των wearable συσκευών και τα εξειδικευμένα συμπληρώματα διατροφής ανήκουν σε δύο κατηγορίες που βλέπουν άνοδο και που έχουν πολλά ακόμη να προσφέρουν.
«Έξυπνες» wellness συσκευές
Σύμφωνα με την παραπάνω έρευνα, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για τη μακροζωία βρίσκονται οι έξυπνες συσκευές και οι εφαρμογές για την παρακολούθηση της φυσικής κατάστασης και της υγείας. Το 2024, η γενιά Z και οι millennials ήταν οι μεγαλύτεροι υποστηρικτές των wearable wellness tracking devices: το 27% των καταναλωτών της γενιάς Z που συμμετείχαν στην έρευνα φορούν συσκευές παρακολούθησης – σε σύγκριση με το 18% το 2020, 22% το 2022 και 24% το 2023. Ομοίως, το 33% των millennialsφόρεσαν φέτος μια φορητή συσκευή, σε σύγκριση με το 27% το 2020, το 31% το 2022 και το 29% το 2023. Η Euromonitor προβλέπει διψήφια αύξηση μεταξύ 2024 και 2026, καθώς οι νεότεροι καταναλωτές επιδιώκουν την παρακολούθηση της ευεξίας για να καθιερώσουν από νωρίς ισχυρότερες ρουτίνες ευεξίας.
Επιπλέον, η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης σε αυτές τις συσκευές θα μπορούσε να μεγιστοποιήσει την ακρίβεια και να επεκτείνει τις δυνατότητες παρακολούθησης, προσφέροντας πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, που θα μπορούμε να παρακολουθούμε ώστε να προσαρμόζουμε ανάλογα τις συνήθειές μας. Για παράδειγμα, μία εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης στο smartwatch μας, θα μπορούσε να ανιχνεύσει μοτίβα φυσικής δραστηριότητας με στόχο την πρόληψη προβλημάτων που σχετίζονται με τις αρθρώσεις στο μέλλον!
Συμπληρώματα διατροφής
Τα συμπληρώματα διατροφής είναι η δεύτερη σημαντικά ανερχόμενη τάση που σχετίζεται με τα trends της ευεξίας και του στόχου της καλύτερης ποιότητας ζωής. Η Euromonitor International προβλέπει ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις βιταμινών και συμπληρωμάτων διατροφής θα φτάσουν τα 139,9 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το τέλος του 2025, σε σύγκριση με τα 127,2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται στην κατηγορία αυτή για να αντιμετωπίσουν στοχευμένα θέματα, από σωματικές αλλαγές έως ψυχική ευεξία και διατροφική υποστήριξη. Το συστατικό που ξεχωρίζει; Το NAD+, ένα συνένζυμο που παίζει σημαντικό ρόλο στο μεταβολισμό και την επιδιόρθωση των κυττάρων και από πολλούς θεωρείται κομβικό για την υγεία και την ευεξία. Μάλιστα, ο αριθμός των διαδικτυακών προϊόντων με την ένδειξη NAD+ σχεδόν τριπλασιάστηκε από 409 σε 1.137 από τον Αύγουστο του 2024, σύμφωνα με την έκθεση.
Σε άλλο σημείο της έκθεσης, η Euromonitor περιγράφει τη φροντίδα της μητρότητας και της εμμηνόπαυσης στην κατηγορία της γυναικείας υγείας ως έναν τομέα όπου υπάρχει ακόμη περιθώριο για νέα και καινοτόμα προϊόντα. «Οι τομείς που προηγουμένως αποτελούσαν ταμπού ή υποεξυπηρετούνταν – όπως η σεξουαλική ευεξία, η ψυχική ευεξία και η υγεία των γυναικών – γίνονται πλέον πιο κρίσιμο συστατικό του ταξιδιού ευεξίας», δήλωσε η Irina Barbalova, επικεφαλής της Euromonitor σε θέματα υγείας και ομορφιάς παγκοσμίως, σε ένα white paper με τίτλο “Women’s Health” που δημοσιεύθηκε τον Μάιο του 2024.
Αυτό που μπορούμε να κρατήσουμε εμείς είναι ότι παρότι η τάση για να ζούμε περισσότερα και καλύτερα χρόνια είναι προφανώς διαχρονική, το 2025 μας «υπόσχεται» ότι η τεχνολογία και η επιστήμη θα στρέψουν περισσότερο το ενδιαφέρον τους στην ανάπτυξη προϊόντων που θα βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση. Μαζί με τις δικές μας συνειδητές προσπάθειες για πρόληψη, ενημέρωση και βελτίωση των καθημερινών μας συνηθειών, μπορούμε να ελπίζουμε ότι ξεκινώντας από σήμερα θα μπορούμε να ζούμε καλύτερα, με περισσότερη σωματική και ψυχική ευεξία.