Η Weirdwave υποδέχεται το 2025 με καλό σινεμά και μοιράζεται μαζί μας τις νέες της κυκλοφορίες, που θα συζητηθούν τη χρονιά που έρχεται.

«Το αγαπημένο μου γλυκό» – Keyke mahboobe man (2024), Ιράν/Γαλλία/ Σουηδία/Γερμανία
Σκηνοθεσία: Μάριαμ Μογκαντάμ, Μπεχτάς Σαανέχα

Η εβδομηντάχρονη Μαχίν ζει μόνη στην Τεχεράνη από τότε που έμεινε χήρα και η κόρη της μετανάστευσε στην Ευρώπη. Μία μέρα όμως, η ερωτική της ζωή θα αποκτήσει νέα πνοή, και η καρδιά, μαζί με το σπίτι της, θα ανοίξουν και πάλι για έναν άνδρα. Μόνο που το αναπάντεχο φλερτ τους θα εξελιχτεί σε ένα βράδυ που από κάθε άποψη θα μείνει αξέχαστο. Σπάζοντας την παράδοση του κλασικού ιρανικού φεστιβαλικού σινεμά, η ταινία επιφυλάσσει εκπλήξεις πρώτου μεγέθους. Τολμηρό, πολυεπίπεδα απελευθερωτικό ως προς το ζητούμενο της γυναικείας χειραφέτησης και προικισμένο με δύο μοναδικές ερμηνείες από το πρωταγωνιστικό ζεύγος, «Το αγαπημένο μου γλυκό» αγαπήθηκε όσο λίγες ταινίες στην πρόσφατη Μπερλινάλε.

Βραβείο της Οικουμενικής Επιτροπής, Βραβείο FIPRESCI – Φεστιβάλ Βερολίνου 2024
Η ταινία θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες στις 9 Ιανουαρίου 2025.

“Grandtour” (2024), Πορτογαλία
Σκηνοθεσία: Μιγκέλ Γκόμες

Το νέο φιλμ του διακεκριμένου Πορτογάλου σκηνοθέτη Μιγκέλ Γκόμες είναι μία τρυφερή, ουμανιστική ωδή στην περιπλάνηση, ένα παιχνιδιάρικο ταξιδιωτικό ημερολόγιο που ενσωματώνει διαφορετικές εποχές, πολιτισμούς και στυλ. Το 1918 στη Ρανγκόν ο Έντγκαρ, ένας Βρετανός δημόσιος υπάλληλος, πανικοβάλλεται και εγκαταλείπει την αρραβωνιαστικιά του, τη Μόλι, τη μέρα του γάμου τους. Διασχίζει την Ασία, κυριευμένος από υπαρξιακές αμφιβολίες, ενώ η αποφασιστική Μόλι τον καταδιώκει με χιούμορ, ταξιδεύοντας από το Μανταλέι στη Μπανγκόκ και τη Σαγκάη. H κινηματογραφική αυτή οδύσσεια συνδυάζει σκηνοθετημένες σκηνές, οι οποίες είναι μαεστρικά τραβηγμένες από τον Ρούι Πόσας, με πλάνα ντοκιμαντέρ που συλλέγονται από τον Σαγιόμπου Μουκντίπρομ, ο οποίος συνεργάζεται συχνά με τον Απίτσατπονγκ Βεερασεθάκουλ. Μία σαγηνευτική κινηματογραφική εμπειρία. Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Καννών 2024.
Η ταινία θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες στις 30 Ιανουαρίου 2025.

«Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο» (2024), Ελλάδα
Σκηνοθεσία: Γιάννης Βεσλεμές

Τρία αδέρφια κατασκευάζουν μια χρονομηχανή με σκοπό να επαναφέρουν τη νεκρή μητέρα τους στη ζωή. Όταν ο εκκεντρικός πατέρας τους κάνει την εμφάνισή του, το πείραμα ξεφεύγει από τον έλεγχό τους και ξεκινάει η χωροχρονική περιδίνησή τους εκεί που το παρελθόν και το παρόν γίνονται ένα σε αυτήν την κωμική όσο και αλλόκοτη εξερεύνηση του πένθους. Ο σκηνοθέτης της βαμπιρικής Νορβηγίας επιστρέφει με ένα οικογενειακό δράμα καμουφλαρισμένο σε επιστημονική φαντασία, «ένα ατμοσφαιρικό, τρυφερό και ψυχεδελικό παραμύθι για τη ζωή αλλά κυρίως το θάνατο (ή και το αντίστροφο)» με τη συμμετοχή του γάλλου Ντομινίκ Πινόν («Αμελί», “Delicatessen”).
Φεστιβαλ Τραϊμπέκα και Θεσσαλονίκης 2024
Η ταινία θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες στις 13 Φεβρουαρίου του 2025.

«Tο κορίτσι με τη βελόνα»- Pigen med nålen (2024), Δανία/Πολωνία/Σουηδία
Σκηνοθεσία: Μάγκνους φαν Χορν

Λίγο πριν από το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η Καρολόνε προσπαθεί να επιβιώσει σε μια Δανία που θυμίζει γοτθικό εφιάλτη. Η γνωριμία της με μια γυναίκα που θα τη βοηθήσει να βρει μια ανάδοχη οικογένεια για το μωρό της, θα αποβεί καθοριστική, αφού στο πλευρό της αποφασιστικής Ντάγκμαρ η Καρολίνε θα αποκτήσει μια οικογένεια, μια μητέρα, μια σύντροφο και κυρίως τη γυναικεία αλληλεγγύη που θα την βοηθήσει να αναδυθεί μέσα από τις στάχτες του παλιού κόσμου ως μια νέα ανεξάρτητη γυναίκα. Ένα οπτικό ποίημα για τη διαχρονική θέση των γυναικών μέσα σε έναν κόσμο πατριαρχίας, ταξικής ανισότητας και σεξουαλικής εκμετάλλευσης, αλλά και για το τίμημα της αυτοδιάθεσης, σε αντιδιαστολή με το κακό που, απλωμένο στον κόσμο μετά από έναν πόλεμο και βουτηγμένο στη φρίκη, γίνεται συχνά το όπλο στα χέρια των αδύναμων.

Υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας. Η ταινία θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες στις 27 Φεβρουαρίου 2025.

Ο Σιρόκο και το Βασίλειο των ανέμων (2023), Βέλγιο/Γαλλία
Σκηνοθεσία: Μπενουά Σιέ

Σε αυτήν την συναρπαστική περιπέτεια κινουμένων σχεδίων, πρωταγωνιστεί η 4χρονη Ζιλιέτ, και η 8χρονη αδελφή της, Κάρμεν, δύο κορίτσια με πολύ ζωηρή φαντασία. Έχουν την τύχη να έχουν για γειτόνισσά τους, την Ανιές, που γράφει παιδικά βιβλία, για ένα φανταστικό κόσμο, το Βασίλειο των Αερίων Ρευμάτων. Τα δυο κορίτσια ανακαλύπτουν ένα πέρασμα ανάμεσα στον πληκτικό κόσμο μας, και σ’ αυτό το φαντασμαγορικό σύμπαν, όπου, όταν βρίσκονται εκεί, έχουν τη μορφή γατιών! Όμως, εκεί παραμονεύει ο τρομακτικός Σιρόκο, που μπορεί να εξουσιάζει τον άνεμο.
Βραβείο Κοινού και Υποφηφιότητα Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Ταινιών Κινουμένων Σχεδίων του Ανεσί Η ταινία θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες στις 6 Μαρτίου 2025

Universal Language” (2024), Καναδάς
Σκηνοθεσία: Μάθιου Ράνκιν

Σε μια μυστηριώδη, αλλόκοτη περιοχή, κάπου ανάμεσα στην Τεχεράνη και το Γουίνιπεγκ, οι ζωές διαφόρων χαρακτήρων μπλέκονται με παράξενους και απρόβλεπτους τρόπους. Οι μαθήτριες Νεγκίν και Ναζγκολ ανακαλύπτουν χρήματα θαμμένα κάτω από τον πάγο και αποφασίζουν να τα κάνουν δικά τους. Την ίδια στιγμή, ο Μασούντ οδηγεί μια ομάδα τουριστών που μοιάζουν ολοένα και πιο μπερδεμένοι καθώς περιηγούνται στα αξιοθέατα του Γουίνιπεγκ. Παράλληλα, ο Μάθιου αποφασίζει να παραιτηθεί από τη μονότονη δουλειά του σε μια κυβερνητική υπηρεσία του Κεμπέκ και ξεκινά ένα αινιγματικό ταξίδι για να βρει τη μητέρα του. Χώρος, χρόνος και ταυτότητες περιπλέκονται, αλληλεπιδρούν και ενώνονται, δημιουργώντας μια σουρεαλιστική κωμωδία γεμάτη παρεξηγήσεις και αλλεπάλληλες ανατροπές.

Υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας
Βραβείο Κοινού «Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών» – Φεστιβάλ των Καννών 2024
Βραβείο Καλύτερης Καναδικής Ανακάλυψης – Φεστιβάλ του Τορόντο 2024

“2073” (2024), Ηνωμένο Βασίλειο
Σκηνοθεσία: Ασίφ Καπάντια

Ο Ασίφ Καπάντια, που στο παρελθόν μας έδωσε τα πορτρέτα γνωστών προσωπικοτήτων, όπως η Έιμι Γουαινχάουζ, ο Ντιέγκο Μαραντόνα και πιο πρόσφατα ο Φέντερερ, επιστρέφει μέ ένα δυστοπικό ντοκιμαντέρ, επηρεασμένος από την αγαπημένη του ταινία, το κλασικό πειραματικό αριστούργημα La Jetee του Κρις Μαρκέρ της δεκαετίας του ‘60. Το 2073 ο κόσμος κυβερνάται από δικτάτορες, νεοφιλελεύθερους και παμπλουτους επιχειρηματίες. Η δημοκρατία και η ελευθερία έχουν καταλυθεί και drones ελέγχουν τους πάντες. Συνδυάζοντας πραγματικά γεγονότα του σήμερα με στοιχεία φιξιόν, ο Καπάντια μιλά για την εξουσία, τον Τραμπ, το Ισραήλ αλλά και την οικονομική και επιχειρηματική ελιτ των Μασκ, Ζούκερμπεργκ και Μπέζος. Στην ταινία, που έχει και στοιχεία μυθοπλασίας, εμφανίζεται η Σαμάνθα Μόρτον.
Συμμετοχή εκτός διαγωνιστικού στο Φεστιβάλ Βενετίας 2024.

“Glimmers” (2024), Ισπανία
Σκηνοθεσία: Πιλάρ Παλομέρο

Η ζωή της Iζαμπέλ παίρνει μια απροσδόκητη τροπή την ημέρα που η κόρη της Mανταλέν της ζητά να επισκέπτεται τακτικά τον Ραμόν, τον πρώην σύζυγό της, ο οποίος είναι άρρωστος. Μετά από δεκαπέντε χρόνια χωριστά, και παρόλο που ήταν οικογένεια για χρόνια, η Ίζαμπελ τον βλέπει ως άγνωστο και αρχίζει να ξαναζεί και πάλι όλες τις πικρίες και τις μνησικακίες που νόμιζε ότι είχε ξεπεράσει. Ωστόσο, η συναναστροφή με τον Ραμόν στην πιο ευάλωτη στιγμή του θα της επιτρέψει να δει την αποτυχία τους με άλλα μάτια και να επικεντρωθεί στο παρόν της ζωής της.Η βραβευμένη με Goya σκηνοθέτις επιστρέφει με μια συγκινητική ιστορία για τις οικογενειακές σχέσεις που βασίζεται στο διήγημα «A Heart Too Big» του Eider Rodríguez.

Βραβείο καλύτερης ερμηνείας στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν
Η ταινία θα κυκλοφορήσει στις αίθουσες τον Απρίλιο του 2025

“Vermiglio” (2024), Ιταλία/Γαλλία/Βέλγιο
Σκηνοθεσία: Μάουρα Ντελπέρο

Σε ένα ορεινό χωριό της βόρειας Ιταλίας, λίγο μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ζει μια πολυμελής οικογένεια: Ο αυστηρός πατέρας και δάσκαλος, η μάνα που μοιράζει ακριβοδίκαια την αγκαλιά της σε όλα τα παιδιά, τα αγόρια και κορίτσια που μεταφράζουν το σύμπαν των μεγάλων το καθένα με τον δικό του τρόπο, η ενήλικη κόρη που ερωτεύεται έναν λιποτάκτη. Γύρω τους, οι εποχές αλλάζουν και αφήνουν τα πανέμορφα αποτυπώματά τους στη φύση, οι κάτοικοι του χωριού έχουν τις δικές τους συνήθειες και τελετουργίες και οι ζωές των απλών ανθρώπων αντιμετωπίζουν στωικά όσα τους επιφυλάσσει η τύχη. Ένας ολόκληρος χαμένος κόσμος αναβιώνει στο εξαίσιο φιλμ της Μάουρα Ντελπέρο, έναν περήφανο κινηματογραφικό απόγονο του ιταλικού νεορεαλισμού.
Αργυρός Λέοντας – Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βενετίας(2024)
Υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας

“Misericordia”–Miséricorde (2024), Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία
Σκηνοθεσία: Αλέν Γκιροντί

Η επιστροφή του Ζερεμί στη γενέτειρά του για την κηδεία του πρώην αφεντικού του, εξελίσσεται σταδιακά σε μια δίνη παραδοξότητας, αιματηρών μυστηρίων και απρόσμενων σεξουαλικών εξελίξεων. Όσο η προσωρινή παραμονή του νεαρού στο σπίτι της χήρας του εκλιπόντος παρατείνεται, τόσο περισσότερο αρχίζει να επισκιάζεται από μια εξαφάνιση, τις απειλητικές διαθέσεις ενός γείτονα και τις παρεξηγήσιμες προθέσεις ενός ιερέα. ΟΑλέν Γκιροντί, επιβεβαιώνοντας τη φήμη του πλέον απρόβλεπτου και τολμηρού γάλλου δημιουργού σήμερα, μας παραδίδει μία αταξινόμητη ταινία υφέρποντος ερωτισμού και θανάτου εμπλουτισμένη με τις σουρεάλ νότες του κωμικού παραλόγου.
Eπίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Καννών 2024
Καλύτερη ταινία 2024 για το περιοδικό CAHIERS DU CINEMA

[mc4wp_form id="278"]