Σε μια σημαντική νίκη για την καλή διαβίωση των ζώων, η H&M, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία λιανικής πώλησης ρούχων στον κόσμο, δεσμεύτηκε να τερματίσει τη χρήση των παρθένων πούπουλων μέχρι το τέλος του 2025.
Η απόφαση της H&M σηματοδοτεί μια σημαντική πρόοδο στην προσπάθεια εξάλειψης της σκληρότητας προς τις πάπιες και τις χήνες, οι οποίες συχνά υποφέρουν από σκληρές και απάνθρωπες συνθήκες στη βιομηχανία της χήνας. Μεταβαίνοντας σε συνθετικές και ανακυκλωμένες εναλλακτικές λύσεις, η H&M γλιτώνει αμέτρητα ζώα από τα βάσανα και τους βάναυσους θανάτους.
Αυτή η απόφαση ακολουθεί τις επίμονες πιέσεις από την PETA, που υποστηρίζεται από δημόσια πρόσωπα όπως ο Joaquin Phoenix, καθώς και από παγκόσμιες διαδηλώσεις και επιστολές από περισσότερους από 150.000 υποστηρικτές. Η εκστρατεία για την εξάλειψη της βιομηχανίας φτερών ήταν μια μακροχρόνια μάχη, αλλά η ανακοίνωση της H&M σηματοδοτεί μια στροφή στη βιομηχανία της μόδας προς πιο ανθρώπινες και βιώσιμες πρακτικές.
Η διαδικασία απόκτησης πούπουλων φτερών είναι εξαιρετικά σκληρή και περιττή. Τα πουλιά συνήθως μαδούνται ζωντανά, υπομένουν τον οδυνηρό πόνο, ενώ συγκρατούνται. Το λεπτό δέρμα των πάπιων και των χηνών αφαιρείται βάναυσα από τα φτερά του, αφήνοντάς τους οδυνηρές, ανοιχτές πληγές. Επιπλέον, τα πουλιά εκτρέφονται σε βρώμικες, στενές συνθήκες, συχνά σφάζονται για το κρέας τους, ενώ τα φτερά τους συλλέγονται για κλινοσκεπάσματα, σακάκια και άλλα ενδύματα.
Η απόφαση της H&M να εξαλείψει τη χρήση αληθινών φτερών όχι μόνο θα εξαλείψει τη συμμετοχή τους σε αυτήν την απάνθρωπη εφοδιαστική αλυσίδα, αλλά θα γλιτώσει επίσης αμέτρητα ζώα από τη σκληρότητα, ενώ θα ωθήσει τη βιομηχανία της μόδας προς πιο καινοτόμες εναλλακτικές λύσεις χωρίς σκληρότητα.
Πριν από αυτήν την καμπάνια, η H&M συνεργάστηκε με την PETA για να λανσάρει τη συλλογή “Co-Exist Story”, με το FLWRDWN, ένα vegan πουλόβερ φτιαγμένο από αγριολούλουδα. Αυτή η συλλογή ανέδειξε επίσης άλλα υλικά βιώσιμης προέλευσης, όπως το VEGEA-μια εναλλακτική λύση δέρματος από φλούδες σταφυλιού – και το ECONYL, ένα αναγεννημένο νάιλον που δημιουργείται από απόβλητα, όπως τα πεταμένα δίχτυα ψαρέματος.
Μέχρι το τέλος του 2025, η H&M σχεδιάζει να χρησιμοποιεί μόνο συνθετικά ή ανακυκλωμένα υλικά για όλα της τα μπουφάν και τα κλινοσκεπάσματα. Αυτό είναι ένα μνημειώδες βήμα προς μια πιο συμπονετική βιομηχανία μόδας, θέτοντας προηγούμενο για άλλες μεγάλες μάρκες να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους.
Καθώς γιορτάζουμε αυτή την ιστορική νίκη, ας συνεχίσουμε να πιέζουμε για περισσότερες επωνυμίες στο #MakeCompassionTheFashion και ας δώσουμε προτεραιότητα στη βιωσιμότητα και την ηθική έναντι του κέρδους.
Πηγή: World Animal News