Οι έφηβοι θέλουν οι ταινίες και οι εκπομπές να παραμένουν στο friend zone.
Σε μια εποχή που ταινίες όπως το “Babygirl”, “Poor Things” και “Fair Play” και σειρές όπως το “Disclaimer” και το “Tell Me Lies” είναι πιο ρητά σεξουαλικά, το νεότερο κοινό ελπίζει ότι περισσότεροι αστέρες του Χόλιγουντ θα μείνουν ντυμένοι στην οθόνη και ότι η βιομηχανία του θεάματος εστιάζει σε χαρακτήρες που βρίσκονται σε πλατωνικές σχέσεις. Αυτό είναι ένα βασικό εύρημα από μια νέα μελέτη που διεξήχθη από το Κέντρο Μελετών & Αφηγητών (Center for Scholars & Storytellers) του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Λος Άντζελες. Με τίτλο «Έφηβοι και οθόνες», ρωτήθηκαν περίπου 1.500 άτομα, ηλικίας 10 έως 24 ετών. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το 63,5% των εφήβων δήλωσαν ότι προτιμούσαν οι ιστορίες της μεγάλης και της μικρής οθόνης να εστιάζουν στις φιλίες, ενώ το 62,4% είπε ότι το σεξουαλικό περιεχόμενο δεν χρειάζεται ως ενίσχυση της πλοκής.
Αυτά είναι μεγάλα άλματα σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αφού το 51,5% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι ήθελαν περισσότερο περιεχόμενο για άτομα σε πλατωνικές σχέσεις και το 47,5% είπε ότι δεν αναζητούσε σειρές ή ταινίες όπου το σεξ ήταν ένα σημαντικό σημείο της πλοκής. Η έρευνα δεν διεξήγαγε δημοσκόπηση σε ερωτηθέντες ηλικίας 10 έως 13 ετών σχετικά με τη στάση τους σχετικά με το σεξουαλικό περιεχόμενο. «Τα ευρήματά μας φάνηκαν να ενισχύουν μια τάση που βρήκαμε στα δεδομένα μας πέρυσι: ότι οι νέοι έχουν βαρεθεί να βλέπουν τα ίδια χρονολογημένα και άσχετα ρομαντικά τροπάρια στην οθόνη», δήλωσε η Alisha J. Hines, διευθύντρια έρευνας στο κέντρο. «Οι έφηβοι και οι νεαροί ενήλικες θέλουν να δουν ιστορίες που αντικατοπτρίζουν πιο αυθεντικά ένα πλήρες φάσμα διαφοροποιημένων σχέσεων».
Αντίθετα, το 36,2% των εφήβων είπε ότι απολάμβανε περιεχόμενο που λάμβανε χώρα σε κόσμους φαντασίας με ιστορίες για πλούσιους και διάσημους (7,2%), θέματα πραγματικής ζωής (13,9%), προσωπικά θέματα (24,2%) ή άλλα είδη (3,3%). Και όσον αφορά τα αγαπημένα τους είδη ψυχαγωγίας, το 39,2% των εφήβων επέλεξε να παίζει βιντεοπαιχνίδια, σε σύγκριση με το 33,3% που επέλεξε να παρακολουθεί τηλεόραση ή ταινίες και το 27,5% που επέλεξε το scrolling στις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Όσον αφορά τις ψηφιακές μορφές ψυχαγωγίας, το 38,8% των εφήβων είπε ότι το YouTube ήταν η «πιο αυθεντική» πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, ακολουθούμενο από το TikTok (36,3%) και το Instagram (28,3%) — το X, παλαιότερα γνωστό ως Twitter, ήταν το λιγότερο αυθεντικό με το 18,1% των ερωτηθέντων να το προτιμούν.
Οι ερωτικές ταινίες ήταν κάποτε ένα δημοφιλές είδος, με ταινίες όπως το “Indecent Proposal” και το “Basic Instinct” να βρίσκονται στην κορυφή των box office charts. Αλλά μετά την πτώση αυτών των ταινιών και τα τηλεοπτικά προγράμματα όπως το “Game of Thrones” και το “The Affair” που έγιναν ανάρπαστα, το Χόλιγουντ επένδυσε λιγότερα χρήματα σε ερωτικό περιεχόμενο.
Αυτό φαίνεται να αλλάζει τους τελευταίους μήνες, με μια επίθεση ταινιών με σεξουαλικό και προκλητικό περιεχομένο να εμφανίζεται στις οθόνες. Φαίνεται ωστόσο ότι αυτές οι ταινίες και οι εκπομπές θα πρέπει να προσελκύσουν μεγαλύτερο κοινό, τουλάχιστον εάν τα ευρήματα της μελέτης αποτελούν τεκμήριο.
Πηγή: Variety