Οι πανέμορφες παραλίες της προσελκύουν χιλιάδες τουρίστες, ωστόσο τα τελευταία χρόνια οι μεγιστάνες της τεχνολογίας, ιδιαίτερα η τεχνητή νοημοσύνη είναι αυτοί που προσελκύονται από τις παραλίες της.
Μιλάμε το νησί Ανγκουίλα, που βρίσκεται ανατολικά του Πουέρτο Ρίκο και βόρεια του Saint-Martin, στην καρδιά της Ανατολικής Καραϊβικής. Σε μεγάλο βαθμό εξαρτημένο από τον τουρισμό, ο οποίος υπέστη πτώση μετά την πανδημία του 2020, τώρα, με την αύξηση της ζήτησης στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και τη σχεδιασμένη αύξηση της τιμής καταγραφών, το νησί γνωρίζει έκρηξη στα έσοδά του.
Το 1988, η Αρχή Εκχωρημένων Αριθμών Διαδικτύου διένειμε τομείς δύο γραμμάτων για κάθε χώρα. Για παράδειγμα, η Ισπανία έχει “.es”, το Μεξικό έχει “.mx”, το Ηνωμένο Βασίλειο έχει “.uk”. Χωρίς να φαντάζεται την τύχη που θα είχε στο μέλλον, η Ανγκουίλα έλαβε το «.ai», το οποίο συμπίπτει με το αγγλικό ακρωνύμιο για την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης. Στα τέλη του 2020 έφτασε η πρώτη πώληση στο νησί: της πύλης expert.ai, με αντάλλαγμα περίπου 103.000 δολάρια ΗΠΑ. Ωστόσο, η πραγματική τύχη ξεκίνησε στις 30 Νοεμβρίου 2022, την ημερομηνία κυκλοφορίας του ChatGPT και όταν οι αγορές τομέων με την ίδια κατάληξη εκτοξεύτηκαν στα ύψη. Μόλις πέντε μήνες αργότερα, οι πωλήσεις είχαν σχεδόν τετραπλασιαστεί, είπε στην El País ο Vince Cate, ο οποίος διαχειρίζεται δίσκους για την κυβέρνηση του νησιού Ανγκουίλα. «Εκπροσωπούμε ήδη περίπου το ένα τρίτο του κυβερνητικού προϋπολογισμού», εξήγησε.
Όλο και περισσότερες εταιρείες, μεγάλες και μικρές, θέλουν να δημιουργήσουν εξειδικευμένους ιστότοπους με αυτήν την τεχνολογία και να χρησιμοποιούν τα ακρωνύμια της στο διαδίκτυο, αλλά πρέπει να πληρώσουν για να το κάνουν. Για παράδειγμα, η Google αφιερώθηκε αποκλειστικά στην τεχνητή νοημοσύνη με το google.ai, την εκκίνηση του επιχειρηματία Elon Musk με το x.ai, τη startup Beacons.ai, το εργαλείο για συγγραφείς Notebook.ai ή τη μηχανή αναζήτησης γνωστή ως Perplexity.ai.
Σύμφωνα με το Associated Press (AP), τα κέρδη της Ανγκουίλα από τα τέλη εγγραφής τομέα ιστού «τετραπλασιάστηκαν πέρυσι (2023) στα 32 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ». Η Ανγκουίλα είναι ακόμα γνωστή κυρίως για τις ονειρεμένες παραλίες της που προσελκύουν εκατομμυριούχους και διασημότητες, αλλά η οικονομία της περιστρέφεται γύρω από την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας. Ο πρωθυπουργός του νησιού, Ellis Webster, διαβεβαίωσε σε συνέντευξή του στο AP ότι δεδομένης της αδυναμίας «να προβλέψουν πόσο θα διαρκέσει αυτό», πρέπει να σκεφτούν το μέλλον. Προς το παρόν, η Ανγκουίλα έχει συμφωνήσει να χρεώνει ένα τέλος κάθε φορά που αλλάζει ένας από τα πεδία που μπορεί να κοστίσει χιλιάδες δολάρια λόγω της μεγάλης ζήτησης. Για παράδειγμα, το Insure.ai πωλείται για 1,25 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, που ισοδυναμεί με 5,3 δισεκατομμύρια δολάρια Κολομβίας.
Το 1994, ο Chris Clark αγόρασε το pizza.com για 20 δολάρια και το 2008 το πούλησε για 2,6 εκατομμύρια δολάρια. Το 2000, το Τουβαλού, μια μικροσκοπική πολυνησιακή χώρα στον Νότιο Ειρηνικό, πούλησε έναν άλλο από τους πιο δημοφιλείς και πολυπόθητους ιστοχώρους για 50 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, λόγω της αλληλογραφίας του με τηλεοπτικά κανάλια: .tv.
«Μια ιδιαίτερη ιστορία είναι αυτή του .amazon, αφού οι οκτώ χώρες της λεκάνης του Αμαζονίου απαίτησαν να έχουν τον έλεγχό του. Ωστόσο, ο ICANN παραχώρησε αυτό το πολυπόθητο .amazon στην ομώνυμη πολυεθνική εταιρεία πωλήσεων Διαδικτύου που διευθύνεται από τον Jeff Bezos», αναφέρει η El País.
Πηγή: El Espectador