Η αυτοκίνηση αναζητά εναλλακτικές πηγές ενέργειας με τις εταιρείες να προσπαθούν να βρουν τεχνολογίες που θα αντικαταστήσουν τα ορυκτά καύσιμα. Παράλληλα, αναζητούν ένα καύσιμο συμφέρον για τους καταναλωτές και συνάμα οικολογικό. Η ιδέα για κινητήρες που θα κινούνται με νερό αντί για βενζίνη και πετρέλαιο γοητεύει εδώ και χρόνια τους μηχανικούς και τους εφευρέτες. Η ιδέα είναι να διασπάται το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο, που θα χρησιμοποιούνται σαν καύσιμο.
Μια εταιρεία τολμά και πάει την τεχνολογία καύσης νερού πολύ μπροστά. Πρόκειται για την Electriq Global με έδρα το Ισραήλ που δημιούργησε το δικό της σύστημα που μετατρέπει αποτελεσματικά το νερό σε καύσιμο. Η τεχνολογία του εξάγει υδρογόνο από το νερό και το χρησιμοποιεί για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας που κινεί το αυτοκίνητο.
Δημιουργεί ηλεκτρικό ρεύμα χρησιμοποιώντας νερό
Η εν λόγω τεχνολογία αναμένεται να αλλάξει την αυτοκινητοβιομηχανία για πάντα. Το σύστημα υπόσχεται αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων με κάθε γέμισμα του ρεζερβουάρ και έχει βαλθεί να καταστήσει την βενζίνη ξεπερασμένη. Πρόκειται για μια νανοτεχνολογία που μπορεί να διασπάσει το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο μέσω μιας ειδικής μεμβράνης. Η τελευταία λειτουργεί σαν ηλεκτρολυτικό στοιχείο, χρησιμοποιώντας ηλεκτρισμό για να διασπάσει τα μόρια του νερού. Στη συνέχεια, το υδρογόνο που παράγεται από την αντίδραση, τροφοδοτεί την κυψέλη καυσίμου του οχήματος.
Όταν το υδρογόνο φτάσει στην κυψέλη, σε συνδυασμό με οξυγόνο από τον αέρα, δημιουργεί ηλεκτρικό ρεύμα, δίνοντας ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα του αυτοκινήτου. Η μεμβράνη που διασπά τα μόρια του αναπτύχθηκε ειδικά από την Electriq Global. Περιέχει νανοϋλικά που καθιστούν δυνατή την αντίδραση χρησιμοποιώντας πολύ λιγότερη ηλεκτρική ενέργεια από ό,τι χρειαζόταν μέχρι σήμερα. Αυτή η ανακάλυψη συμβάλλει στο να γίνουν τα υδροκίνητα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν κυψέλες καυσίμου υδρογόνου μια βιώσιμη πραγματικότητα ενώ το όχημα εκπέμπει μόνο καθαρούς υδρατμούς και όχι επιβλαβείς ρύπους.
Ένα Clio που κινείται με νερό
Η Electriq Global έχει κατασκευάσει πολλά πρωτότυπα για να δοκιμάσει και να βελτιώσει την τεχνολογία καυσίμων νερού. Το 2018, έκαναν με επιτυχία δοκιμές σε ένα Renault Clio μετασκευασμένο ώστε να λειτουργεί με το σύστημα καυσίμου υδρογόνου. Το δοκιμαστικό αυτοκίνητο πέτυχε ταχύτητες άνω των 120 χιλιομέτρων/ώρα και δεν χρειάστηκε καμία τροποποίηση στον κινητήρα, εκτός από τη σύνδεση με μια εξωτερική δεξαμενή νερού και τον μετατροπέα καυσίμου. Προγραμματίζονται περαιτέρω δοκιμές με τη χρήση ενός Suzuki Vitara SUV που έχει μετασκευαστεί με μεγαλύτερο μετατροπέα καυσίμου και δεξαμενή νερού για να επεκτείνει την εμβέλειά του.
Πηγή: In.gr