Πάνω από 20 χρόνια έχουν περάσει από την τελευταία πτήση του Concorde και έκτοτε η ιδέα της υπερηχητικής πτήσης έχει, ως επί το πλείστον, «παγώσει». Πολλές χώρες έχουν εμποδίσει τα αεροπλάνα να ταξιδεύουν με τόσο υψηλές ταχύτητες λόγω της όχλησης από τους δυνατούς κρότους όταν σπάσουν το φράγμα του ήχου, ενώ η τεχνολογία παραείναι ακριβή – με τα εισιτήρια να είναι απρόσιτα για όλους, εκτός από τους εξαιρετικά πλούσιους.
Πλέον, όμως, το ενδιαφέρον για τα υπερταχύτατα αεροπλάνα «φουντώνει» και πάλι: Την περασμένη εβδομάδα, η νεοσύστατη εταιρεία Venus Aerospace παρουσίασε έναν κινητήρα που λέει ότι είναι ικανός για ταχύτητες «υπερηχητικών» πτήσεων. Αυτό σημαίνει την επίτευξη ταχύτητας πάνω από πέντε φορές την ταχύτητα του ήχου, δηλαδή ουσιαστικά μια ακόμη πιο ισχυρή εκδοχή ενός Concorde.
Έξι φορές την ταχύτητα του ήχου
Ο κινητήρας Venus Detonation Ramjet 2000 lb Thrust Engine, γνωστός και ως “VDR2”, φέρεται να μπορεί να φτάσει ταχύτητες Mach 6, δηλαδή έξι φορές την ταχύτητα του ήχου. Αυτό σημαίνει 3.600 μίλια την ώρα, καθιστώντας δυνατό να διανύσει την απόσταση από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη (3.400 μίλια) σε μόλις μία ώρα.
Η Venus Aerospace δηλώνει ότι σχεδιάζει μια δοκιμαστική πτήση το 2025 μαζί με την αεροδιαστημική εταιρεία Velontra, με την πρόθεση να «ξεκλειδώσει την οικονομία πτήσεων υψηλής ταχύτητας» τόσο για εμπορικά όσο και για αμυντικά αεροσκάφη. Το αεροπλάνο θα πετάει ψηλότερα από τα παραδοσιακά αεροσκάφη, θα απογειώνεται με τη χρήση παραδοσιακών κινητήρων τζετ, αλλά στη συνέχεια θα χρησιμοποιεί μικρά πυραυλικά συστήματα μόλις φτάσει σε μεγάλο ύψος.
Έρχονται «πύραυλοι» με φτερά
Παρόλο που τεχνικά δεν θα βρίσκεται στην άκρη του διαστήματος, θα πετά αρκετά ψηλά ώστε να βλέπει την καμπύλη του πλανήτη και το σκοτάδι από πάνω του. Παρουσιάζοντας τον νέο κινητήρα στο Up.Summit, ο συνιδρυτής της Venus Aerospace, Andrew Duggleby, ανέφερε πως ο συγκεκριμένος κινητήρας κάνει πραγματικότητα την υπερηχητική οικονομία.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεργαζόμαστε με τη Velontra για να επιτύχουμε αυτή την επανάσταση στις πτήσεις, δεδομένης της τεχνογνωσίας τους στην καύση αέρα υψηλής ταχύτητας». Ωστόσο, οι Venus Aerospace και Velontra δεν είναι οι μόνες εταιρείες που πρωτοπορούν. Η Sierra Space και η Hermeus είναι μεταξύ εκείνων που επίσης εργάζονται πάνω στη συγκεκριμένη τεχνολογία, ενώ η κινεζική εταιρεία Space Transportation φέρεται επίσης να αναπτύσσει έναν «πύραυλο με φτερά», τόσο για διαστημικό τουρισμό όσο και για ταξίδια μεταξύ πόλεων.
Εάν όντως τέτοιου είδους αεροπλάνα γίνουν διαθέσιμα για εμπορικές πτήσεις, αναμένεται να είναι πολύ διαφορετικά από ό,τι έχουμε συνηθίσει, καθώς θα είναι πολύ μικρότερα, χωρίς παράθυρα, και θα έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μειώνουν τον θόρυβο από τους κρότους όταν σπάνε το φράγμα του ήχου.
Πηγή: Metro / Pride.gr