Στα μέσα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας 2024, το κοινό στο Sala Grande ίσως μόλις βρήκε τη νέα του αγαπημένη ταινία σε διαγωνισμό. Το «The Room Next Door», η πρώτη μεγάλου μήκους του Ισπανού δημιουργού Pedro Almodóvar στα αγγλικά, είδε τους παρευρισκόμενους στην παγκόσμια πρεμιέρα της 2ας Σεπτεμβρίου στη La Biennale να συνεχίζουν να χειροκροτούν και να χειροκροτούν και να επευφημούν τις σταρ Tilda Swinton και Julianne Moore πολύ αφότου σταμάτησαν οι τίτλοι της ταινίας.

Το ταλέντο πίσω από την ταινία επαινέθηκε κατά πολύ, περπατώντας πάνω κάτω τις σκάλες του θεάτρου για να ευχαριστήσει το κοινό, με τον Almodóvar να σταματά να υπογράψει αυτόγραφα καθώς το καστ του ετοιμαζόταν να φύγει. Μια πολύ εύθυμη ανταπόκριση σε μια ταινία που επικεντρώνεται γύρω από το θέμα της ευθανασίας.

Στην επερχόμενη κυκλοφορία της Sony Pictures Classics, όπου ο βραβευμένος με Όσκαρ κινηματογραφιστής προσαρμόζει το μυθιστόρημα της Sigrid Nunez του 2020 “What Are You Going Through”, επίσης πρωταγωνιστούν οι John Turturro και Alessandro Nivola. Σε αυτό, η Moore υποδύεται μια συγγραφέα μπεστ σέλερ που ονομάζεται Ίνγκριντ, η οποία επανασυνδέεται με την πολύχρονη φίλη της, μια πολεμική δημοσιογράφο που ονομάζεται Μάρθα, την οποία υποδύεται η Swinton, αφού έμαθε ότι έχει καρκίνο. Καθώς η φιλία τους αναπτύσσεται ξανά και η κατάστασή της χειροτερεύει, η Μάρθα νιώθει αρκετά άνετα με την Ίνγκριντ ώστε να την μιλήσεις για το σχέδιο που θα της επέτρεπε να πάρει ένα χάπι για να βάλει τέλος στη ζωή της.

Στη συνέντευξη Τύπου για το “The Room Next Door” νωρίτερα την ίδια μέρα, η ευθανασία βρέθηκε στο επίκεντρο πολλών ερωτήσεων που απευθύνονταν στον Almodóvar και την εταιρεία. Ως το πρόσωπο που υποδύεται τη Μάρθα, η Swinton μοιράστηκε τη δική της φιλοσοφία σχετικά με το θέμα, λέγοντας: «Προσωπικά δεν με φοβίζει ο θάνατος, ούτε με φόβιζε ποτέ. Νομίζω ότι όλο το ταξίδι προς την αποδοχή του θανάτου μπορεί να είναι μακρύ για μερικούς ανθρώπους, αλλά για κάποιο λόγο, λόγω ορισμένων εμπειριών στη ζωή μου, το συνειδητοποίησα νωρίς. Ξέρω ότι έρχεται. Το νιώθω να έρχεται, το βλέπω να έρχεται», σύμφωνα με ρεπορτάζ του Variety. Η Swinton πρόσθεσε, «Ένα από τα πράγματα για τα οποία αυτή η ταινία είναι ένα πορτρέτο είναι η αυτοδιάθεση, κάποιος που αποφασίζει απολύτως να πάρει τη ζωή, τη ζωή και τον θάνατό της στα χέρια της».

Όμως, άλλοι στο σκηνικό επέμειναν ότι η πλοκή της νέας ταινίας του Almodóvar έχει περισσότερα από μια πλοκή θανάτου. «Πολύ σπάνια βλέπουμε μια ιστορία για γυναικεία φιλία, και ειδικά γυναίκες φίλες που είναι μεγαλύτερες. Δεν ξέρω ότι υπάρχει άλλος σκηνοθέτης στον κόσμο που θα το έκανε αυτό εκτός από τον Pedro», είπε η Moore. «Η σημασία που μας δείχνει είναι τόσο ασυνήθιστη. Ήταν τόσο συγκινητικό για μένα που απεικόνισε αυτή τη σχέση ως τόσο βαθιά, γιατί είναι».

Πηγή: IndieWire

[mc4wp_form id="278"]