Η τσάντα είναι κόσμημα και ταυτόχρονα ανάγκη για κάθε γυναίκα. Εκεί μεταφέρει καθημερινά τον προσωπικό της θησαυρό. Γι’ αυτόν το λόγο, πριν από δέκα χρόνια, η Λίλα Καραγιάννη (Leila Karr) έφτιαξε από ανάγκη την δική της εύχρηστη και ταυτόχρονα στιλάτη τσάντα από κουρελού.

Σήμερα, οι τσάντες του brand της, Kooreloo, έχουν βρει την θέση τους στις βιτρίνες μεγάλων καταστημάτων και στα χέρια γυναικών, που αντιλαμβάνονται το αυθεντικό κι επιλέγουν με βάση την ποιότητα και την μοναδικότητα. Το studio της Κooreloo, της εταιρείας που κατασκευάζει τις διάσημες πολύχρωμες τσάντες, βρίσκεται στο Μοσχάτο και μοιάζει κυριολεκτικά με δημιουργικό στρατηγείο.
Εκεί συναντήσαμε την Λίλα Καραγιάννη. Είναι μια δυναμική, γοητευτική γυναίκα που αγαπάει τις δημιουργίες της και μιλάει με πάθος για τον δικό της πολύχρωμο κόσμο.

Όλα ξεκίνησαν, όταν έψαχνε μια τσάντα θαλάσσης κι αφού δεν βρήκε στην αγορά κάτι που να της αρέσει, αποφάσισε να την σχεδιάσει και να την δημιουργήσει. «Είχα, λοιπόν, μία πανέμορφη κουρελού στο σπίτι, η οποία ήταν φτιαγμένη σε παραδοσιακό αργαλειό, από όταν ήμουν μικρό παιδί, κι αποφάσισα να αποτελέσει το υλικό, από το οποίο θα έφτιαχνα την τσάντα μου. Πήρα την γαζωτική μηχανή της μαμάς μου, έσπασα πάρα πολλές βελόνες, την στόλισα με αγάπη και φαντασία κι έτσι έφτιαξα μια τσάντα, που μου άρεσε για να βάζω μέσα τα πράγματά μου για την παραλία».

Η τσάντα αυτή χωρούσε τα πάντα και δεν την αποχωριζόταν ποτέ. Σύντομα, χώρεσε και όνειρά της. Στον δρόμο, δεν περνούσε απαρατήρητη. Φίλοι και φίλοι φίλων έκαναν μόνο καλά σχόλια ενώ ήθελαν να αποκτήσουν την δική τους τσάντα. Το έμπειρο μάτι ενός ιδιοκτήτη καταστήματος σε ένα μεγάλο ξενοδοχείο της Μυκόνου την διέκρινε αμέσως. «Τι είναι αυτό που κρατάς; Φέρ’ το εδώ», της είπε αποφασιστικά.

Δειλά – δειλά άρχισαν οι παραγγελίες. Η ίδια το έβλεπε ως καλλιτεχνική έκφραση. Ο Αλέξης Κρασάνακης, όμως, ο συνέταιρος και συνοδοιπόρος της, είχε το επιχειρηματικό δαιμόνιο και την παρότρυνε να συνεχίσει. Από κοινού, το 2015, δημιούργησαν στην αρχή το «thekourelouproject», που πλέον έχει μετεξελιχθεί στο brand Κooreloo. H δημιουργική έμπνευση της Λίλας Καραγιάννης συνεχίζεται αμείωτη κι ο Αλέξης διαχειρίζεται πάντα, εξ όλοκλήρου, το οικονομικό κομμάτι. Οι τσάντες τους κατέκτησαν γρήγορα, όχι μόνο την ελληνική, αλλά και την παγκόσμια αγορά. Πωλούνται σε καταστήματα μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων και σε μεγάλο ποσοστό στην Αμερική. Έμπνευση, ποιότητα, αφοσίωση, σκληρή δουλειά, χαρά και αισιοδοξία είναι μερικά από τα υλικά της επιτυχίας τους.

Η Κοοreloo είναι ταυτότητα για γυναίκες όλων των ηλικιών, που δεν θέλουν να περνούν απαρατήρητες. Είναι μια χαρούμενη νότα στην εμφάνιση μιας γυναίκας. Μπορεί να την δεις στα χέρια της Αντριάνα Λίμα ή της Μιμής Ντενίση. Ο πρώτος μεγάλος πελάτης τους, εκτός από τα καταστήματα στην Μύκονο, ήταν η L’OREAL. Η παραγγελία ήταν 150 τσαντάκια τύπου port-bonnet. Tα έφτιαξε όλα μόνη της.

Από μικρή είχε φαντασία και δημιουργικότητα. Ζωγράφιζε και κατασκεύαζε. Έδινε σημασία στην λεπτομέρεια. Στο καλοστρωμένο τραπέζι. Στα έπιπλα, μέσα στο χώρο. Έβλεπε την γιαγιά της να πλέκει και την μαμά της να κεντάει έργα τέχνης. Δίπλα στο σπίτι της, δύο αδελφές είχαν έναν αργαλειό, που στα μάτια της φάνταζε τεράστιος. Καθόταν δίπλα τους κι έφτιαχνε κουρελούδες. Έμπαινε τότε σε έναν πολύχρωμο κόσμο, που της έδινε χαρά. «Για μένα, λέει, πάντα το χρώμα ήταν το ζητούμενο. Μου έφερνε ευτυχία και το dna της Κοοreloo είναι happy και πολύ παιχνιδιάρικο».

Το ξεκίνημα, όμως, ήρθε και με μια μεγάλη αλλαγή, μια απόφαση ζωής. «Αφήσαμε κι εγώ και ο Αλέξης μια πετυχημένη καριέρα στον τραπεζικό κλάδο. Ακολουθήσαμε μια άλλη διαδρομή. Δεν είχα κανένα φόβο τότε. Τώρα βλέπω ότι αυτό που έκανα ήταν ριψοκίνδυνο, γιατί υπήρχαν και τρία παιδιά. Ήταν leap of faith». Είχαν, όμως, κι έχουν πολύ μεγάλη επιθυμία κι αγάπη γι’ αυτό που κάνουν. Γι΄ αυτό και δεν πτοήθηκαν από τις δυσκολίες. Όλα αυτά τα χρόνια δεν συνέβησαν και λίγα. Covid, πόλεμοι, ακρίβεια. Παρά τις αντιξοότητες, η Koorelοο συνέχισε δυναμικά την πορεία της. Πάντα ήταν ένας συνδυασμός παράδοσης και σύγχρονης μόδας. Ένας τρόπος να φέρνει το παρελθόν στο σήμερα. Τα στοιχεία που έκαναν γνωστές τις τσάντες της εμπλουτίστηκαν και τελειοποιήθηκαν. Ήταν χειροποίητες και καθετί είναι πάνω τους μελετημένο.

«Πάντα με τράβαγε η αντίθεση. Θεώρησα ότι ένα ταπεινό υλικό, με τον κατάλληλο τρόπο θα μπορούσε να γίνει κάτι μοντέρνο και καθημερινό Από τα απλά possets και τα μαλακά τσαντάκια, ήθελα να κάνω κάτι πιο στιβαρό. Ήθελα και κάτι χρυσό, γι’ αυτό χρησιμοποίησα τα φλουριά, τα οποία εξελίχθηκαν με το λογότυπο και έγιναν έξι κύκλοι. Ο αριθμός τους μάλιστα συμβολίζει την αρμονία».
Σε μια τσάντα Kooreloo, όμως, και το εσωτερικό είναι εντυπωσιακό. Στην αρχή, χρησιμοποίησε ιερατικά υφάσματα κι έπειτα ήρθε η Αθηνά κι έμεινε. «Το μόνο που έχει παραμείνει σταθερό, όλα αυτά τα χρόνια, είναι η Θεά Αθηνά. Εμπνεύστηκα από το χρυσελεφάντινο άγαλμα, που βρισκόταν στην Ακρόπολη. Στο κεφάλι της, υπήρχαν διάφορα σύμβολα. Μου έμοιαζαν με ακτίνες, που δίνουν λάμψη. Το εσωτερικό της τσάντας ήθελα να είναι σαν τον εσωτερικό κόσμο της γυναίκας. Όχι μόνο αυτό που φαίνεται».

Οι τσάντες μοιάζουν με γλυπτά, η επιτυχία, όμως, έφερε και πάρα πολλές απόπειρες αντιγραφής. «Στην αρχή με ενοχλούσε. Ηρέμησα, όταν κατάλαβα ότι, ναι μεν, προσπαθούν να το φτιάξουν ίδιο, αλλά δεν μπορούν. Το αποτέλεσμα πολύ ιδιαίτερο και αυθεντικό. Κυριολεκτικά ακροβατεί ανάμεσα στο σικ και στο κιτς. Έχει ισορροπία, όμως, γιατί είναι δημιουργία και πίσω έχει δουλειά, έχει σκέψη, έχει φροντίδα για το αποτέλεσμα, ως την παραμικρή λεπτομέρεια. Κι αυτό το καταλαβαίνουν όλοι».
Ποτέ δεν έκανε κάτι με γνώμονα την επιτυχία. Νιώθει ευχαρίστηση, που αναγνωρίζεται η δουλειά της και θέλει να προχωρήσει. Για την ελληνική πραγματικότητα, το θέμα παραγωγή και κατασκευή είναι πολύ δύσκολο .

Η ομάδα της Κοοreloo αριθμεί σήμερα 14 ανθρώπους. Η παραγωγή γίνεται εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα. Θα συνεχίσουν να το κάνουν γιατί- όταν λόγω φόρτου- ζήτησαν την βοήθεια άλλων. το αποτέλεσμα είχε μεγάλη απόσταση από τα δικά τους υψηλά στάνταρτ. Κατά καιρούς, μάλιστα έχουν κάνει και κάποιες – περιορισμένες- συλλογές από καφτάνια, παπούτσια, φορέματα, στο πλαίσιο της δημιουργίας και για τις φωτογραφίσεις.

Η Λίλα Καραγιάννη σίγουρα είναι έμπνευση για την Leila Karr και ιδανική πελάτης για τις τσάντες της. Είναι φωτεινή, δημιουργική και διαθέτει τόλμη και γοητεία.

[mc4wp_form id="278"]