Η ιστορία του κραγιόν είναι ένα βιβλίο με πολλές σελίδες και πολλά κεφάλαια. Ξεχωριστό κεφάλαιο, φυσικά, είναι το «Κραγιόν μακράς διάρκειας» και η Hazel Bishop. Μια γυναίκα συναρπαστική, με μια ιστορία που αποδεικνύει πως οι γυναίκες μπορούν να κάνουν τα πάντα, όταν το αποφασίσουν.

Η Hazel Bishop γεννήθηκε το 1906. Σπούδασε χημικός στο Barnard College του Columbia University της Νέας Υόρκης. Ήταν τυχερή, γιατί μεγάλωσε σε μία οικογένεια, που ήταν δίπλα της σε ό,τι ήθελε να κάνει. Την ενθάρρυναν συνέχεια και προσπαθούσαν να τη μάθουν να σκέφτεται επιχειρηματικά.

«Είναι πολύ σημαντικό να έχεις τη δική σου δουλειά, τη δική σου επιχείρηση, ακόμα κι αν πρόκειται για έναν πάγκο με φιστίκια στο καρναβάλι», της έλεγε συνέχεια η μητέρα της.

Μετά την αποφοίτησή της, το 1929, συνέχισε στον τομέα της βιοχημείας, ενώ έγινε και βοηθός του δερματολόγου Dr. A. B. Cannon στο πανεπιστήμιο του Columbia. Τον βοηθούσε να αναπτύξει μία υποαλλεργική σειρά καλλυντικών. Ήταν τότε που κατάλαβε πως οι γυναίκες έχουν τελείως διαφορετική αντίληψη για το μακιγιάζ.

«Οι άνδρες συνάδελφοι δεν ξέρουν τι μπορεί να συμβεί στα χείλη, όταν φορούν κραγιόν κάτω από τον καυτό ήλιο». Με αυτή την σκέψη, ξεκίνησε τη δική της έρευνα και τα δικά της πειράματα για να φτιάξει καλλυντικά, στην κουζίνα του σπιτιού της.

Πρώτα έφτιαξε ένα κονσίλερ για σπυράκια. Ποτέ όμως δεν κυκλοφόρησε. Αμέσως μετά, εφηύρε το πρώτο μακράς διάρκειας κραγιόν. Ήταν κάτι καινούριο για την εποχή. Σχεδόν καινοτόμο. Και τόσο σταθερό, που ακόμη και με το ντεμακιγιάζ οι γυναίκες που το φορούσαν δυσκολευόντουσαν να το αφαιρέσουν. Μα ακόμη κι αυτό το «πρόβλημα» είχε την εξυπνάδα να το εκμεταλλευτεί προς όφελός της, διαδίδοντας το πόσο όμορφη μπορεί να ξυπνά μια γυναίκα, φορώντας το κραγιόν της.

Δύο χρόνια μετά, βρίσκει και επενδυτές, έναν έξυπνο διαφημιστή και δημιουργεί τη δική της εταιρεία, την Ηazel Bishop ltd. Το Hazel Bishop μακράς διάρκειας κραγιόν φτάνει στα καταστήματα και ξεπουλάει από την πρώτη ημέρα. Το 1951, γίνεται η πρώτη γυναίκα που φωτογραφίζεται μόνη της για το περιοδικό Business Week και, παράλληλα, ξεκινά ο «πόλεμος των κραγιόν».

Η Revlon προσπαθεί να αντιγράψει τη φόρμουλα, αλλά το κραγιόν της Hazel είναι ξεχωριστό και πουλάει τρελά. Για αυτό τον πόλεμο, η ίδια είχε πει: «Είναι κολακευτικό να προσπαθούν να σε αντιγράψουν κολοσσοί της ομορφιάς». Η επιτυχία συνεχίζεται και με τη βοήθεια του διαφημιστή της μεγιστοποιεί επιτυχίες και κέρδη.

Αλλά όλα τα ωραία έχουν και ένα τέλος: Ο διαφημιστής της Raymond Spector πληρωνόταν με μετοχές στην εταιρία. Με πολύ παραπάνω μετοχές απ’ ό,τι έπρεπε. Έτσι πολύ σύντομα της «έκλεψε την επιχείρηση και την περιουσία». Κατάφερε και της πήρε και την εταιρία και το brand name (όνομα). Τα κραγιόν Ηazel Bishop συνεχίζουν να ξεπουλάνε, με το δικό της όνομα, αλλά η ίδια δεν μπόρεσε να το χρησιμοποιήσει ξανά. Σε καμιά επιχειρηματική κίνησή της. Παρόλα αυτά, η Hazel δεν τα παράτησε. Ασχολήθηκε με το χρηματιστήριο, με μετοχές, έγινε σύμβουλος σε μεγάλες εταιρίες. Όλος ο κόσμος, τόσο των επιχειρήσεων, όσο και της ομορφιάς τη θαύμαζε για το πνεύμα της, τις ικανότητές της και την αξιοπρέπειά της.

Κι όπως είναι φυσικό το τέλος της ιστορίας ήταν το αναμενόμενο. Δικαιοσύνη

Ο «κλέφτης» Raymond Spector δεν κατάφερε να προοδεύσει. Έχασε και τον έλεγχο της εταιρίας Hazel Bishop. Κοινώς, την κατέστρεψε. Αμέσως μετά, προσπάθησε να μια δική του εταιρία. Αλλά το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο.

Πηγή: Instyle

[mc4wp_form id="278"]